Lindahls Grekisk Yoghurt - nu även som laktosfri!

Lindahls Grekisk Yoghurt - nu även som laktosfri!

För att möta den ökade efterfrågan på laktosfria produkter lanserar Lindahls mejeriprodukter en laktosfri grekisk yoghurt i 500-gramshink. Förmågan att bryta ner laktos minskar efter tonåren och vi vill förstås att våra konsumenter i alla åldrar ska kunna njuta av våra goda yoghurtar.

Många är laktosintoleranta och ännu fler har svårt att äta produkter med hög laktoshalt. Därför utökar Lindahls sin yoghurtfamilj med en Lindahls Grekisk Yoghurt laktosfri i 500-gramshink.

Grekisk yoghurt

Grekisk Yoghurt är frisk och något syrligare än Lindahls Turkisk Yoghurt och har en lite fastare konsistens. Den passar perfekt till frukost och mellanmål, liksom till kalla rätter och desserter. Yoghurten är tillverkad efter ett grekiskt originalrecept och innehåller mer protein än Turkisk och Rysk Yoghurt. Proteinet ger inte bara yoghurten sin specifika konsistens utan är också anledningen till att Lindahls Grekisk Yoghurt passar så bra till tzatziki och andra röror med grönsaker, frukt och bär. Proteinet suger nämligen upp den vätska som bildas.

Friskt syrlig, krämig men ändå mager

Grekisk Yoghurt är ett bra alternativ till fetare produkter som gräddfil och majonnäs, speciellt när du vill ha en lite fastare konsistens. Den naturliga syran hos Grekisk Yoghurt gör den perfekt som bas i rätter som i sig själva innehåller syra och där man vill ha en lite fastare konsistens. Extra bra passar den också i desserter, tårtfyllningar och söta krämer, där den både tillför uppfriskande syra och fastare konsistens.

Sugen på att testa Lindahls Grekisk Yoghurt laktosfri? Kontakta oss så skickar vi dig gärna smakprov!

Produktinformation
Ingredienser: Högpastöriserad och homogeniserad mjölk, högpastöriserad och homogeniserad grädde, yoghurtkultur.

Näringsvärden per 100 gram

Energi: 557 kj/134 kcal