Lindahls lanserar smaksatt proteinrik kvarg utan tillsatt socker

Lindahls lanserar smaksatt proteinrik kvarg utan tillsatt socker

Sedan Lindahls för drygt ett år sedan lanserade naturell kvarg och kvarg i smakerna vanilj och jordgubb har försäljningen stadigt ökat. Vi har fått många förfrågningar och önskemål från våra kunder om en smaksatt kvarg utan tillsatt socker, men som fortfarande har ett högt proteininnehåll och låg fetthalt.

Resultatet har blivit tre nya kvargprodukter utan tillsatt socker, i smakerna citron-lime, persika-passion och hallon. Allt förpackat i praktiska 150 gramsbägare.

-  Vi märkte en stor efterfrågan efter den här typen av produkt. Det finns ingen liknande på marknaden idag och vi fick testa oss fram innan vi tillsammans med vår leverantör hittade en produkt som både hade högt proteininnehåll, god smak och låg fetthalt. Vi är mycket nöjda med resultatet och hoppas att produkterna kommer falla konsumenterna i smaken, säger Per Johansson, VD på Lindahls Mejeriprodukter.

Lindahls har på kort tid blivit marknadsledande inom kvargsegmentet och har idag en marknadsandel på 47 % av den totala kvargmarknaden.

-  Som marknadsledare vill vi utveckla kvargsortimentet, det här är ett steg i den processen, säger Anders Ahlström, varumärkesansvarig för Lindahls Mejeriprodukter.

Lindahls smaksatta kvarg i 150 gramsförpackning citron –lime och hallon kommer säljas på ICA, Bergendahls, Axfood  och Coop. Lindahls smaksatta kvarg i 150-gramsförpackning  i smaken persika-passion kommer säljas på Bergendahls, Axfood och Coop.

Från och med vecka 20 kommer produkterna att finnas i kvarghyllan i dessa butiker. Håll utkik!

Produktinformation

Kvarg med hallonsmak
Ingredienser:Pastöriserad mjölk, mjölksyrakultur, vegetabiliskt löpe, vatten, svartmorotkoncentrat,
naturliga aromer, sötningsmedel: Acesulfam K, aspartam.
Färgämne: kurkumin. Innehåller en källa av fenylalanin.
Salt 0,75 g

Kvarg med citron-limesmak

Ingredienser:Pastöriserad mjölk, mjölksyrakultur, vegetabiliskt löpe, vatten, naturliga
aromer, sötningsmedel: Acesulfam K, aspartam. Färgämne: kurkumin.
Innehåller en källa av fenylalanin.
Salt 0,60 g

Kvarg med persika-passionsmak

arom, sötningsmedel: Acesulfam K, aspartam. Färgämne: kurkumin.
Innehåller en källa av fenylalanin.
Salt 0,50 g

Lindahls mejeriprodukter är ett uppskattat alternativ på mejerisidan. Våra välkända produkter säljs av de flesta stora livsmedelskedjor i Skandinavien.

Turkisk Yoghurt, som idag finns i miljoner hem, är utan tvekan vår mest kända produkt. Och många fler känner igen förpackningen med den karaktäristiska "gubben".

Företaget Lindahls Mejeriprodukter grundades 1999 av Anders Lindahl. Sedan 2010 ingår Lindahls i Skånemejerier.