Skånemejerier och Svenska Innebandyförbundet ingår sponsoravtal

Svenska Innebandyförbundet och Skånemejerier har slutit ett sponsoravtal om återhämtningsdrycken ProViva Active som officiell dryckesleverantör för innebandy-VM i Sverige 2006. - Sponsorskapet är ett led i vår satsning på svensk elitidrott, säger Ronny Månsson, produktchef på Skånemejerier. En satsning där många namnkunniga personer och lag nu har en gemensam nämnare - de återhämtar sig med ProViva Active. Innebandy är en förhållandevis ung sport som är på mycket stark frammarsch i Sverige. Det är också en krävande sport med högt tempo. Genom att använda ProViva Active får spelarna den snabba återhämtning de behöver. Inte minst under en tuff VM-turnering där spelarna måste prestera max för att försvara VM-guldet på hemmaplan. - Mästerskapet är en viktig manifestation av sportens utveckling i Sverige, men vi ser det här som en långsiktig satsning och kommer att fortsätta samarbetet även efter VM, fortsätter Ronny Månsson. - Det känns mycket positivt att inleda ett samarbete med återhämtningsdrycken ProViva Active. Den är väl etablerad på marknaden och har en dokumenterad effekt som en effektiv återhämtningsdryck, vilket gör att vi kan rekommendera den till våra landslagsspelare, säger Per Jansson, ordförande i Svenska Innebandyförbundet. För ytterligare information kontakta: Ronny Månsson, prod ch. Skånemejerier ek.för. Tel: 040 31 39 39 Per Jansson, ordförande, Svenska Innebandyförbundet. Tel: 070-594 31 11