Storsatsning på Bravojuicen Friscus när förkylningssäsongen drar igång

Bravojuicen Friscus, som lanserades för ett år sedan, genomgår i höst sin första designförändring. Även en praktisk portionsflaska lanseras nu. Satsningen kompletteras med ny reklamfilm, annonsering och butiksdemonstrationer.

Friscus är en världsunik juice med dubbel bakteriekultur, som hjälper kroppens naturliga försvar. För att tydligare kommunicera detta budskap väljer vi att förlägga handlingen till produktions-platsen. Även om det är en studioinspelning, med inslag av fantasi, så är det vårt Österlenmejeri som står i centrum.  I mejeriet på skånska Österlen arbetar vi intensivt för att finna nya goda smaker och användningssätt för aktiv bakteriekultur. I filmens miljö ingår tankar och rör från den riktiga produktionen, och ett par av verklighetens personer finns med i bakgrunden; Marie Lindgren, produktutveckling, och Bo Öhman, varumärkesansvarig.

- I den nya Bravo Friscusfilmen vill vi lyfta fram juicens unika hälsoegenskaper, och samtidigt förmedla att det handlar om en vanlig, jättegod juice för hela familjen, säger Bo Öhman, varumärkesansvarig på Skånemejerier.

Med den nya designen som kommer senare i höst vill vi framför allt förtydliga hälsobudskapet, men även förstärka känslan av fruktighet och god smak, och givetvis sticka ut i hyllan!

Bravo har ökat med 10% under sommaren jämfört med samma period 2009, och står tillsammans med ProViva för 56% av volymen av kylda fruktdrycker i Sverige. Bravo Friscus går också bra. Årsvolymen ligger på 2 miljoner liter, men potentialen är betydligt större än så. I samband med den nya kommunikationen kommer Friscus att lyftas fram tydligare, för att differentiera denna hälsojuice i förhållande till Sveriges största familjejuice, Bravo.

Reklambyrå: Adamsson Appelfeldt Advertising
Projektledare. Peter Nilsson
AD: Robert Nilsson
Copy: Magnus Bergkvist

Produktionsbolag: Hobby Film
Regissör: Magnus Renfors
Producent: Calle Isberg

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Bo Öhman, varumärkesansvarig, 040-313940

Skånemejerier är det nära hälsomejeriet med sitt ursprung i Skåne. Vi tar årligen emot ca 353 Mkg mjölk som bland annat säljs som mjölk, grädde, fil, yoghurt och matlagningsprodukter. I vår portfölj ingår även varumärkena Bravo, ProViva och Allerum.

Skånemejerier är en ekonomisk förening som ägs av 572 mjölkbönder i Skåne och delar av Småland. Vi omsätter 2,9 miljarder kronor och har 600 anställda.