Ursprungsmärkning får NK att välja Skåne

Ursprungsmärkning får NK att välja Skåne

Skånemejerier fortsätter sin starka tillväxt i huvudstaden och tar över mejeriavdelningen på NK Saluhall i hjärtat av Stockholm. Från och med denna vecka kommer det anrika varuhuset erbjuda mejerivaror från det Malmöbaserade företaget.

-Att byta mejerileverantör till Skånemejerier är ett självklart val för oss. Precis som vi, värnar de om våra svenska mjölkbönder, djuren och miljön. Mjölkförpackningarna är också ursprungsmärkta så man kan se vilken gård mjölken kommer ifrån, säger Christopher Mellqvist som driver NK Saluhall.

NK Saluhall är den tionde butiken Skånemejerier tar över i Stockholm på kort tid. Tidigare etableringar innefattar bland annat ICA Kvantum Liljeholmen. Och ambitionen från Skånemejeriers sida är tydlig. Man vill bli en stor spelare i huvudstaden. Något som hittills har mottagits bra. Siffrorna för Stockholm visar en ökning i omsättning på 36% de sista 12 månaderna.

-Vi är mycket glada att våra satsningar på Stockholm ger effekt. Det finns helt klart en stor efterfrågan på våra produkter och varumärken, säger Christian Bona, försäljningsdirektör på Skånemejerier.

För mer information, vänligen kontakta:

Christian Bona
Försäljningsdirektör