Med händerna fulla av pysselalster och hjärtat fullt av julstämning vänder gästerna hemåt!

Hjärtligt tack för en helt fantastisk premiärhelg!

I strålande solsken och frostiga minusgrader genomfördes historiens första Djurens Jul på Skånes Djurpark. Gästerna njöt av magiska djurmöten, julklappspyssel, paketjakt och mycket mer. En nylansering som gav mersmak, både för våra gäster och för oss!

Förutsättningarna kunde inte varit bättre när vi i lördags slog upp portarna för vårt nya koncept, Djurens Jul. Gästerna möttes upp av en julig park full av tomtenissar och mys. På schemat stod paketutdelning till alla våra djur, julpyssel, att hjälpa tomten och mycket mycket mer.

-Det var härligt att kunna välkomna våra förväntansfulla gäster till en park full av juläventyr, säger Kasper Schumacher, VD i Skånes Djurpark. Det här är ett koncept vi ser stor potential i, då vi fokuserar på det som är allra viktigast för oss, att förmedla kunskap om våra vilda grannar och deras hem, naturen.

Efter en hel dag med matning av tomtens renar, pyssel och julfika var det dags att försöka skapa tillräckligt mycket julstämning för att tända granen.  För det är så, att på Skånes Djurpark går inte julgransbelysningen på ström - den går på julstämning! Och vet ni vad? Med gemensamma krafter, utförda uppdrag, funna paket och en härlig kör av stämningsfulla gäster lyckades det! Granen tändes och dansen gick av stapel ackompanjerad av traditionell julmusik. Kom tomten? Det vet bara de som var här...

- Vi ser ett stort intresse för Djurens Jul och vi hoppas att så många som möjligt hinner boka biljetter till de kommande två helgerna, säger Kasper Schumacher. I resultatet från vår gästundersökning får upplevelsen 5,3 stjärnor av 6 & vår personal stoltserar med ett betyg på hela 5,8 stjärnor av 6 möjliga, det här vill ni inte missa!