Vattenleken i Skånes Djurpark

Rekordhelg för Skånes Djurpark

Nästa vecka startar högsäsongen i Skånes Djurpark men parken har redan haft en väldigt bra säsong och nått upp till förra årets besöksrekord. Under söndagen besöktes parken av närmare 2500 gäster. Djurparkens stora satsningar och det vackra försommarvädret är några av anledningarna till framgångarna.

- Vi har haft en superstart på denna säsongen och det märks att många har fått upp ögonen för allt nytt som händer här i parken. Även under de senaste veckornas strandväder har besökarna strömmat hit, och många har passat på att svalka sig på vattenlekplatsen. Det märks även att fler och fler företag börjat se Skånes Djurpark som en naturlig mötesplats för större arrangemang och det gläder oss, säger Skånes Djurparks vd Kasper Schumacher.

Högsäsongen smygstartar helgen den 9-10 juni och fortsätter sedan från den 16 juni. Djuren, natur och lärande är det som är i fokus på Skånes Djurpark och under högsäsongen kommer dagsprogrammet i parken fördubblas. Matningsexpeditioner tillsammans med djurvårdare har utökats så att det finns ytterligare möjlighet att vara med och se och lära om djuren i parken. Mellan 10.30 och 17.45 finns 13 dagliga expeditioner som besökarna kan vara med på

Till högsäsongen öppnar parkens vattenland med vattenlekplats och vattenrutschkanor, och Skafferiet som är en ny upplevelse med råttor och möss har premiär.

Förra året invigdes nya Expedition UPP, en totalt 350 meter lång äventyrsstig med hängbroar, som på sina ställen är uppe bland trädkronorna på hissnande nio meter över marken och som ger ett annorlunda perspektiv på djuren och naturen.

För ytterligare information kontakta Skånes Djurparks vd Kasper Schumacher Tel.+46 727 153230

Skånes Djurpark utanför Höör i Skåne. Djurparken är störst i världen på nordiska djur. I parken finns djur som lever eller har levt vilt i Norden, däribland älg, björn, lodjur, varg, järv samt tama djur av gamla nordiska lantraser. Totalt har djurparken djur av fler än 85 olika arter. Skånes Djurpark är medlem i Svenska Djurparksföreningen och den europeiska djurparksföreningen EAZA.