Lördagen den 5 oktober visas nya Fåret Shaun-filmen Farmageddon på Skånes Djurpark.

Stjärnspäckad utomhuspremiär med utomjordiska proportioner på Skånes Djurpark

Fårhagen i Skånes Djurpark förvandlas på lördag till universums coolaste utomhusbio när den nya långfilmen Farmageddon premiärvisas under stjärnorna. Filmen är den andra långfilmen om populära Fåret Shaun.

- Det kommer absolut att tillföra ytterligare dimensioner till upplevelsen att se film om besök från rymden under bar himmel. Det blir spännande att se reaktionerna. Och vad passar bättre än att ha utomhuspremiär här i Skånes Djurpark, som ju har världens första och enda Fåret Shaun Land, säger Kasper Schumacher som är vd på Skånes Djurpark.

Filmen har fått strålande recensioner och de första femton minuterna beskrivs ha ”mysrysar-feeling” och ha mycket att lära dagens skräckfilmsskapare, även om det är en film för hela familjen!

Leranimerade Farmageddon är andra långfilmen om Shaun och vännerna. Ett äventyr av utomjordiska proportioner där det den här gången kraschlandar en utomjording på gården och Fåret Shaun tar på sig uppgiften att se till att den kommer hem igen innan en ondskefull organisation kan fånga den.

2016 invigde Skånes Djurpark den unika attraktionen Fåret Shaun Land i nära samarbete med det brittiska företaget Aardman, som ligger bakom de populära animationsfilmerna om Fåret Shaun, Wallace och Gromit. Fåret Shaun och hans kompisar fick hela 20 000 kvadratmeter fyllda av upplevelser uppbyggda som en lantbruksmarknad med populära lekattraktioner och med animationer framtagna av Aardman för att berätta historien om Fåret Shaun och hans vänner. Huvudattraktionen är en traktorbana med specialbyggda Massey Ferguson-traktorer där barnen kan köra själv.

- Aardman är även engagerade i filmpremiären och kommer att skicka en specialhälsning till alla biobesökare, och självklart finns självaste filmstjärnan Fåret Shaun och hans kompisar Timmy Lamm och Bitzer på plats för att möta sin publik och ställa till med bus, säger Kasper Schumacher.

• Tid - lördag den 5 september klockan 18.00
  • Plats - fårhagen på Skånes Djurpark
  • Längd: 1,5 h
  • Instruktioner till filmgäster – ta med kuddar, filtar och varma kläder