Måndag den 20 november släpps biljetterna till januari månads Lunchdans på Skånes Dansteater.

För femte året bjuder Skånes Dansteater in till lunchdans - personligt och nära, gemytligt och lättillgängligt. Programmet består främst av dansarnas egna koreografier från programmet INIFRÅN. Första veckan visas stycken av David Nondorf, Tina Peschel, Melody Putu, Tim Rushton och Pontus Sundset. Andra veckan är koreograferad av Sarah Bellugi Klima, Vidar Maggason, Peder Nilsson och Rumiko Otsuka. Teatersalongen står dukad som ett café där du får avnjuta soppa under föreställningen. Spelas i Båghallarna: 10-13 januari & 15-19 januari 2007 kl. 12-13 En bild bifogas i mailet, med en scen ur Sarah Bellugi Klimas koreografi Cirkusblommor. Foto Sonny Johansson. För ytterligare information, välkommen att kontakta undertecknad. Med vänlig hälsning Annica Widmark PR & Marknadsföring Tel 040-20 84 73, 0705 48 59 34 annica.widmark@skanesdansteater.se Skånes Dansteater Box 17700 SE-200 10 Malmö