Nu är det äntligen premiär på vårens stora dansproduktion med Skånes Dansteater: VOICES

Nu är det äntligen premiär på vårens stora dansproduktion med Skånes Dansteater. Sexton moderna dansare i toppklass, hela Malmö Operas orkester, sex eminenta sångare och två koreografiska verk på samma kväll. VOICES är en helhetsupplevelse för alla sinnen! Med premiär på lördag är det hög tid att köpa din biljett. VOICES Två koreografer som arbetar i mycket nära samklang med musiken delar kväll när Skånes Dansteater intar Malmö Operas scen i april. I den första akten av den finske koreografen Tommi Kitti, möter ensemblen sex sångare i jazz- och folkton. De framför Timo Alakotilas mästerliga tonsättning av Kirsi Kunnas poesi. I den andra akten ger dansarna röst åt en av Sveriges främsta modernistiska kompositörer, med Ingvar Lidholms stycke Riter från 1959. Musiken framförs av Malmö Operas orkester. För koreografin svarar Susanne Jaresand, en av Sveriges mest erfarna samtida koreografer. Spelas på Malmö Opera med premiär den 19/4 kl 18.00. Övriga datum: 22/4 kl. 19.00, 26/4 kl. 18.00, 30/4 kl. 18.00, 3/5 kl. 18.00, 4/5 kl. 18.00, 7/5 kl. 13.00, 8/5 kl. 19.00, 10/5 kl. 18.00, 15/5 kl. 19.00 & 16/5 kl. 19.00. Pris 260 kr. Under 26 år och studenter MAH 130 kr. Skolpris 50 kr per elev på alla föreställningar. Grupprabatt 25% vid minst 10 personer. Biljetter 040-20 85 00 eller www.skanesdansteater.se INTRODUKTIONER TILL VOICES Vet man mer så ser man mer! Ta del av föreställningsintroduktionerna som ges i övre foajén i anslutning till föreställningarna den 22/4 kl. 18.15, 30/4 kl. 17.15, 7/5 kl. 12.30 samt den 15/5 kl. 18.15. Gratis, ingen föranmälan. SKÅNES DANSTEATER TIPSAR Malmö Opera intar Skånes Dansteaters scen med musikalen Blodsbröder. Willy Russels gripande musikal om klasskillnad, arv och miljö har Malmöpremiär den 17 april. I rollerna Regina Lund och Kajsa Reingardt m fl. Mrs Johnstone blir förtvivlad när hon upptäcker att hon är gravid igen, med tvillingar. Hennes ekonomi rasar ihop. Hon övertalas av sin neurotiska och barnlösa arbetsgivare Mrs Lyons att adoptera bort den ena tvillingpojken. Ovetandes om släktskapet växer pojkarna upp och blir vänner. Den adopterade pojken blir välanpassad, för den andra pojken går det sämre. Willy Russells välkända musikal är ett starkt samhällsdrama om betydelsen av arv och miljö, om djupaste samhörighet och ett ofrånkomligt öde. ”Reingardts och Regina Lunds kvinnoporträtt är utsökta, de levererar kärlek och hat så det både skönt värmer och obehagligt bränner.” (Kristianstadsbladet) ”professionell artisteri, kunniga aktörer, bra musikarrangemang..” (Skånska Dagbladet) Spelas på Skånes Dansteater med premiär den 17/4 kl 19.00. Övriga datum: 18/4, 19/4, 20/4, 23/4, 24/4, 25/4, 26/4 & 6/5 Biljetter 040-20 85 00 eller www.ticnet.se eller 077 170 70 70. ETT UTSKICK FRÅN Skånes Dansteater – Box 17700 – SE-200 10 Malmö – Tel 040-20 84 71 – Fax 040-20 84 74 www.skanesdansteater.se info@skanesdansteater.se