Nyhetsbrev från Skånes Dansteater

Nu startar en ny säsong med Skånes Dansteater och med den vår nya VD och konstnärliga ledare Åsa Söderberg. Hösten bjuder bland annat på en sprillans ny Lunchdans och flera spännande gästspel. Hela säsongen presenteras på vår hemsida. Välkommen! SKÅNES DANSTEATER I MANEGEN Under Malmöfestivalen visar vi Peder Nilssons stycke Mellan två som ursprungligen gjordes till föreställningen INIFRÅN. Dessutom visas ett utdrag ur Per Jonssons rosade stycke Rivers of Mercury. Spelas fredag 24 augusti kl. 20.00 i Kulturmanegen. Fri entré. RÖTTER OCH VINGAR Tjugotre unga dansare från Helsingborg, Malmö och Uppsala möts i en dansföreställning utöver det vanliga. Föreställningen har utarbetats i samarbete mellan koreograferna och deltagarna. På scenen skapas en spännande blandning av koreografi med utgångspunkt i tankar kring ursprung, nutid och framtid. Ett samarbete mellan Gottsunda Dans & Teater,Dunkers Kulturhus och Skånes Dansteater. För koreografin svarar Nønne Mai Svalholm, Maria Naidu och Sofia Nohrstedt Spelas på Skånes Dansteater den 14 sep kl. 13.00, 15 sep kl. 18.00 och 16 sep kl. 16.00 Pris 50 kr. Under 26 år 30 kr. Skolpris 30 kr.Biljetter 040-20 85 00, 077 170 70 70 eller www.ticnet.se PERS PLANET PÅ TURNÉ Efter ett fantastiskt mottagande förra säsongen fortsätter PERS PLANET att turnera. Växjö 20/9 ( Biljetter: 0470-416 00). Kungsbacka 22/9 (Biljetter: 0300-83 45 95) Ytterjärna 25/9 (Biljetter: 08-554 302 01), Härnösand 8/10 (Biljetter: 0611-180 60), Umeå 12/10 (Biljetter: 090-15 43 47) Dansens Hus i Stockholm 23-24/11 (Biljetter 08-508 990 90) Vi ger också två skolföreställningar i Båghallarna, Malmö den 10 och 11 september kl. 14.00. Biljetter: 040-20 84 42. LUNCHDANS Fem av Skånes Dansteaters dansare har låtit sig inspireras av filmens värld och presenterar i höst ett helt nytt Lunchdansprogram i Båghallarna. Den danska designern Charlotte Østergaard svarar för scenbild och kostymer. Teatersalongen står dukad som ett café där du får avnjuta vegetarisk soppa med bröd, kaffe och kaka under föreställningen. Ta med dig arbetskamraterna eller vännerna på en annorlunda lunchupplevelse! Spelas på Skånes Dansteater den 31 okt, 1-2, 5-10 samt 13-14 nov kl. 12-13 Pris 130 kr inkl. föreställning, soppa, kaffe och kaka. Biljetter 040-20 85 00, 077 170 70 70 eller www.ticnet.se SÄSONGSFOLDER Skånes Dansteaters säsongsfolder skickads ut med posten i början av september. Om du inte får den så beror det på att vi inte har din aktuella postadress – maila oss så skickar vi ett exemplar. ETT UTSKICK FRÅN Skånes Dansteater – Box 17700 – SE-200 10 Malmö – Tel 040-20 84 71 – Fax 040-20 84 74 www.skanesdansteater.se info@skanesdansteater.se