Nyhetsbrev från Skånes Dansteater

ENGELSKT DANSGÄSTSPEL Det engelska danskompaniet StopGAP utmanar traditionella föreställningar om dans genom att utgå från varje dansares individuella förmågor. Hälften av kompaniets fyra dansare har funktionshinder, en är rullstolsburen och en har Downs syndrom. De medverkar sida vid sida, på lika villkor. Här presenteras LE PICNIC, ett helt nytt stycke av den svensk/franske dansaren Bernard Cauchard med bakgrund bl a som dansare i Cullbergbaletten och hos Birgitta Egerbladh. Dessutom visas ett utdrag ur THE PORTFOLIO COLLECTION. Spelas på Skånes Dansteater lördag den 29 sep kl. 19.30. (OBS! tiden, tryckfelsnisse var framme i det föregående nyhetsbrevet ) Pris 160 kr. Under 26 år 80 kr. Skolpris 50 kr. Biljetter 040-20 85 00, 077 170 70 70 eller www.ticnet.se VINN BILJETTER TILL STOPGAP Vi lottar ut två biljetter var till de tio första som besvarar detta mail. LIU SOLA & FRIENDS Möt den kinesiska väldsmusikstjärnan Liu Sola & Friends! Själv beskriver hon stilen som romantisk och revolutionär, en fusion mellan klassiskt och modernt. Sättningen baseras på traditionella kinesiska instrument. Arrangeras av musikfestivalen Sound Around. Konsert på Skånes Dansteater den 14 okt kl. 14.00 Seminarium på Skånes Dansteater den 14 okt kl. 16.00-17.30 Mer informarion: www.sound-around.org LUNCHDANS Dags att boka biljetter till höstens lunchdans på Skånes Dansteater! Fem av våra dansare har låtit sig inspireras av filmens värld och presenterar i höst ett helt nytt Lunchdansprogram i Båghallarna. Den danska designern Charlotte Østergaard svarar för scenbild och kostymer. Teatersalongen står dukad som ett café där du får avnjuta vegetarisk soppa med bröd, kaffe och kaka under föreställningen. Ta med dig arbetskamraterna eller vännerna på en annorlunda lunchupplevelse! Koreografier av: Vidar Maggason, Peder Nilsson, Melody Putu, Katarina Wallmo och Lidia Wos Spelas på Skånes Dansteater den 31 okt, 1-2, 5-10 samt 13-14 nov kl. 12-13 Pris 130 kr inkl. föreställning, soppa, kaffe och kaka. Biljetter 040-20 85 00, 077 170 70 70 eller www.ticnet.se PERS PLANET PÅ TURNÉ Just nu turnerar vi med föreställningen PERS PLANET. Ni kan se oss i Ytterjärna 25/9 (Biljetter: 08-554 302 01), Härnösand 8/10 (Biljetter: 0611-180 60), Umeå 12/10 (Biljetter: 090-15 43 47) eller på Dansens Hus i Stockholm 23-24/11. (Biljetter 08-508 990 90) ETT UTSKICK FRÅN Skånes Dansteater – Box 17700 – SE-200 10 Malmö – Tel 040-20 84 71 – Fax 040-20 84 74 www.skanesdansteater.se info@skanesdansteater.se