2009 blev Skånska Byggvarors bästa år hittills – nu satsar man på ett ännu bättre 2010

Trots finanskrisen slog Skånska Byggvaror 2009 försäljningsrekord och sålde fler produkter än någonsin tidigare. Samtidigt växte antalet anställda med tio procent och uppgår nu till 100 tillsvidareanställda samt ett 20-tal säsongsanställda i Helsingborg, Bjuv och Ängelholm.

Bland orsakerna till företagets bästa år genom tiderna är lyckade produktlanseringar, ökad fokus på e-handel via www.skanskabyggvaror.se, effektivare transporter och ökad kännedom om Skånska Byggvaror. Som en av Sveriges ledande e-handelsföretag kommer 2010 att föra med sig ytterligare ökad fokus på effektiva köp via företagets hemsida. Runt 50 procent av företagets försäljning sker på hemsidan, återstoden via telefon eller utställningen i Helsingborg. En utställning som nära nog kommer att dubbleras i storlek under våren när en helt ny och mer inspirerande miljö kommer att presenteras.

Vi är jätteglada över våra kunders förtroende för oss och våra produkter och lägger mycket energi på att alltid göra vårt yttersta i vår relation med kunderna. Vårt löfte 2010 är fortsatt att skapa hög kvalitet och attraktiva produkter till ett lågt pris på samma sätt som vi nu gjort i 45 år. 2010 kommer kunderna att få tillgång till vårt hittills bredaste och vassaste sortiment sedan 1965, säger Per-Ivan Christiansson, vice vd på Skånska Byggvaror.

För mer information kontakta:

Per-Ivan Christiansson, vvd med försäljnings- och marknadsansvar
e-post: pcn@skanskabyggvaror.se
Tel: 0733–223003

Anders Blomkvist, vd
e-post: anders.blomkvist@skanskabyggvaror.se
Tel: 0708–146688

Växel 042-25 30 00.

Besöksadress:
Kanongatan 13

Om Skånska Byggvaror AB – 45 år 2010

Skånska Byggvaror AB startades 1965 och är Sveriges ledande distans- och e-handelsföretag av byggvaror. Skånska Byggvaror vänder sig till ”gör-det-självaren” och säljer ett lättöverskådligt sortiment för villans yttre och inre miljöer – t.ex. badrumsinredningar, bubbelbad, dörrar, fönster, uterum, spa etc. Marknadsbearbetning sker genom webb, riksannonsering och direktreklam. Företaget bedriver egen tillverkning av stora delar av sortimentet och har drygt 100 anställda i Helsingborg, Bjuv och Ängelholm. Läs mer om villaägarens bästa vän på www.skanskabyggvaror.se