All time high för uterum från Skånska Byggvaror

Sveriges ledande leverantör av uterum summerar nu företagets bästa försäljning av uterum sedan starten 1965. Under årets första tio månader såldes 15 000 uterum till svenska och norska villaägare, en uppgång med över 25 procent. Samtidigt har priserna sänkts med 10 procent och nu laddas för ett ännu bättre utbud av uterumkoncept 2014.

Uterum är en paradgren för Skånska Byggvaror med egen produktutveckling, design och tillverkning i Skåne. Hittills har över en miljon uterumluckor sålts och ogripbara 1 540 000 kvadratmeter uterumtak har sålts, vilket motsvarar 216 fotbollsplaner.

Under 2013 ökades satsningen på uterum till kunder i Sverige och Norge. Mot normalt 10 000 sålda uterum per år, ökades antalet till 15 000 under årets första 10 månader. Förklaringen är att det blivit enklare för villaägarna att välja, köpa och bygga sitt uterum. Med lanseringen av en helt ny webbguide skapar kunderna enkelt kompletta lösningar i webbshopen på bara fyra klick, och får direkt veta vad uterummet kostar.

-        Det är ingen tvekan om att nordbor tycker mycket om uterum och den glädje de skapar. I år har vi gjort det mycket enklare att välja och skapa sitt drömrum, vilket våra kunder tycker om. Med smart e-handel i kombination med möjligheten att få personlig hjälp med offerter och råd hjälper vi Gör-det-självaren att korta ner tiden från idé till första kaffekopp i sitt nya uterum. Nu spänner vi bågen för nya satsningar som skapar ännu mer individuella lösningar kommande år, Per-Ivan Christiansson, marknadschef och vice vd på Skånska Byggvaror.

Eftersom Skånska Byggvaror har kontroll över hela kedjan, designar, utvecklar och tillverkar uterummen i egen fabrik i Skåne, erbjuds marknadens mest prisvärda uterum. Sedan 2008 har priserna sänkts med 10 procent.

Under 2014 lanseras en rad nyheter inom uterumsortimentet. Bland annat ännu fler möjligheter för kompletta paketlösningar och fler tillbehör som gör att kunden bara behöver En leverantör till sitt uterum.

Skånska Byggvarors uterum heter Classic, Optimal, Excellent, Isolent, Isomax. Läs mer om dem här

HÖGUPPLÖSTA BILDER – Bilder på uterum HÄR får användas fritt så länge det uppges att bild och produkt kommer från Skånska Byggvaror.

Skånska Byggvaror, Per-Ivan Christiansson, marknadschef och vice vd, tel: 0733-223003  E-post: Per-Ivan.Christiansson@skanskabyggvaror.se

Växel 042-25 30 00. Besöksadress: Kanongatan 13,  254 67 Helsingborg

• skanskabyggvaror.se
  • bygga uterum