Skånska Byggvaror gör storsatsning på badrumsinredningar och lanserar Källa

Med den helt nyutvecklade serien Källa gör Skånska Byggvaror sin hittills största satsning inom badrumsinredningar. Vecka 36 lanseras en källa till njutning som ger kunderna alla möjligheter att skapa exakt den upplevelse de drömmer om.

Lanseringen av Källa vänder sig till män och kvinnor som vill ha stor flexibilitet i urval och design, hög kvalitet, praktiska lösningar och en enkel och trygg köpupplevelse. Serien Källa vänder sig särskilt till människor som vill skapa njutningsfulla badrum, exakt efter eget sinne och smak. Därför finns exempelvis hela 21 tvättställ, olika bredd och djup i badrumsmöbler och sex olika fronter i stilar från traditionellt, till design som sticker ut och tar för sig.

Satsningen vänder sig inte minst till kvinnor som vet hur man skapar oaser av njutning. Den nya serien är framtagen av Anne Petersson, produktchef på Skånska Byggvaror.

-       Badrummet är en plats för lyx och njutning. En plats där du kan skämma bort dig själv, njuta och hämta kraft. Därför måste badrummet vara både praktiskt och tåligt, läckert och inbjudande. Med vår största satsning någonsin inom badrumsinredningar välkomnar vi människor att skapa sin dröminredning i badrummet, säger produktchef Anne Petersson.

Källa har utvecklats efter noggrann genomlysning av branschens erbjudande inom badrumsinredningar. Teknik och kvalitet håller högsta kvalitet för många års njutning. 10-års garanti gäller på soft-close beslag och tvättställen är tillverkade av Evermite gjutmarmor som ger många års ”nykänsla”. Den nya serien lanseras vecka 36 och bjuder också på en nysatsning i webbutiken. En ny webbguide lanseras där kunder enkelt och snabbt kan skapa sin inredning, designa och testa just den upplevelse de söker efter i sitt alldeles egna badrum.

Den helt nya serien Källa lanseras vecka 36. Pressbilder för fritt nyttjande, så länge det uppges att bild och produkt kommer från Skånska Byggvaror: Klicka på PRESSBILDER

Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta Anne Petersson. Mob: 0733-223019 E-post: Anne.Petersson@skanskabyggvaror.se

• skanskabyggvaror.se
  • nytt badrum