Skånska Byggvaror lanserar webbguider för nästa generations e-handel

På Skånska Byggvarors hemsida kan man enkelt bygga sina egna variationer och snabbt och tydligt få prisuppgifter.

Skånska Byggvaror är Sveriges ledande distans- och e-handelsföretag av byggvaror.För att ytterligare stärka sin e-handelsposition, och servicen till kunderna, lanseras nu webbguider där kunderna själva får designa och kombinera ihop sina drömmiljöer. Oavsett om det handlar om badrum, förvaring, spa eller uterum.

Skånska Byggvaror har lanserat fyra webbguider för områdena uterum, badrumsinredningar, spa och förvaring. På hemsidan kan kunderna nu enkelt och snabbt jämföra och kombinera ihop sitt drömbadrum eller sitt nya uterum, se och uppleva lösningen samt direkt se vad köpet kommer att kosta. Över tusen variationer blir med satsningen enkelt att överblicka, uppleva och beställa.

-       Eftersom våra lösningar många gånger består av flera komplexa produkter, med tillval och designkombinationer, är det vårt jobb att göra upplevelsen enkel och smidig. Med våra nya webbguider får kunden hela makten att definiera slutprodukten vilket gör ett komplicerat köp  just enklare, berättar Calle Flemark, e-handelschef på Skånska Byggvaror.

Som Sveriges största byggvaruaktör på nätet strävar Skånska Byggvaror efter att driva utvecklingen inom e-handel. Med sin förmåga att sälja avancerade och fysiskt tunga/skrymmande varor via hemsidan arbetar företaget målmedvetet mot att förenkla det ibland komplicerade.

Att köpa exempelvis ett uterum är en satsning som kräver eftertanke. Planering, bygglov, upphandling, förberedelser, byggnation, färdigställande. Med uterumsguiden underlättas delar av denna process. Kunden ”bygger” enkelt sitt uterum i webbguiden och kan sedan räkna på det och jämföra olika alternativ. När beslutet för köp är fattat, köper man hela uterummet med ett klick och varorna levereras hem kostnadsfritt. Samma princip gäller för webbguiderna inom Skjutdörrarna Mix, badrumsinredningen Källa och spabad.

För att testa webbguiden för Skånska Byggvarors uterum klicka här

Skånska Byggvaror, Calle Flemark, tel: 0733-223015 E-post: Calle.Flemark@skanskabyggvaror.se

Växel 042-25 30 00. Besöksadress: Kanongatan 13,  254 67 Helsingborg

• e-handel