Skånska Byggvaror sätter färg på uterumssverige

Mer än 25% av Sveriges uterum kommer från Skånska Byggvaror. Nu lanserar företaget sina nyheter inför 2012 års säsong. I år handlar det om att sätta färg på uterumssverige.

Skånska Byggvaror levererar varje år tusentals uterum över hela Sverige. Företaget erbjuder ett sortiment av uterumslösningar som täcker in den Svenska säsongen – från solsken till snöfall. I år läggs en färgglad nyhet till sortimentet. En stor del av uterummen kommer att finnas i de två nya kulörerna Vinröd och Antracitgrå.

Uterum är idag högt prioriterat av Svenska Villaägare. Trenden har varit tydlig de senaste åren vad gäller utformning och design av uterum. Det är inte längre ”en låda på huset”. Kunderna prioriterar fortsatt kvalitet och funktion, men lägger allt mer tid på design, utseende och inredning. Den senaste tiden har vi sett en ökande efterfrågan vad gäller just kulör, säger
Per-Ivan Christiansson, Marknadschef Skånska Byggvaror.

Uterummen säljs under namnen Classic, Optimal S30, Excellent S30, Isolent S30 och vinterträdgården Natur V. Målet är att hålla antalet modeller nere och istället erbjuda flexibla lösningar inom varje modell. Allt för att det ska bli lättare för kunden att välja. Samtidigt som de nya kulörerna lanseras har mindre uppdateringar och förbättringar genomförts, baserat på idéer och önskemål från företagets kunder.

Vi lägger stor kraft vid att hela tiden utveckla och förbättra våra uterumsalternativ för våra kunder. Vår utvecklingsavdelning jobbar hela tiden efter devisen ”hur kan vi göra det smarta ännu lite smartare”, säger Per-Ivan.

För mer information och högupplösta bilder på 2012 års nyheter, kontakta Tina Dalemo, Kommunikatör Skånska Byggvaror. För befintligt uterumssortiment besök www.skanskabyggvaror.se/produkter/uterum/