Skånska Byggvaror storsatsar på badrum och garderober med unik design

Skånska Byggvaror lanserar nya produkter som på allvar utmanar andra leverantörer vad gäller pris, design och kvalitet. Ett helt nytt badrumssortiment samt garderobslösningar med unik design. Därmed ökar man utvecklingstakten inom det egenutvecklade och i Sverige tillverkade produktsortimentet.

Höstens produktlansering innehåller en rad nyheter för hem- och villaägaren. Efter våren och sommarens fokus på utemiljön vänds nu blickarna mot hemmets innemiljöer. Lanseringen av badrumsserien VIVERONE ger villaägarna tillgång till moderna badrum, till ett mycket attraktivt pris.

- Vi är glada över att kunna möta våra många kunder med ett så här attraktivt erbjudande. Jag vågar påstå att ingen annan kan tävla med våra priser när det kommer till modern design och hög kvalitet. Som vanligt har vi lyssnat på kundernas behov och erbjuder svensktillverkade produkter av hög kvalitet, säger Tina Dalemo, marknadschef på Skånska Byggvaror.

Samtidigt sker lanseringen av ännu en egenutvecklad innovation från Skånska Byggvaror. Skjutdörrsserien TOKYO innebär helt nya möjligheter att själv förändra utseendet på garderober. Förutom ny design på dörrar kan utseende på grepplisterna förändras på ett enkelt, snabbt och billigt sätt. Genom att byta ut dekoren på grepplisterna byter man enkelt utseende på dörrarna och kan därmed enkelt färgmatcha garderoberna med rummets föränderliga utseende. Dekorerna finns i mängder av stilar, i allt från limegrönt till ek.

Pressbilder och mer information om Skånska Byggvarors nya produktsortiment VIVERONE och TOKYO kan beställas via marknadschef Tina Dalemo. Eller besök följande sidor:
VIVERONE: www.skanskabyggvaror.se/produkter/badrum/
TOKYO: www.skanskabyggvaror.se/produkter/garderober/

För mer information kontakta:
Tina Dalemo, marknadschef, Tel: 0733-223004
e-post: tina.dalemo@skanskabyggvaror.se
Anders Blomkvist, vd, Tel: 0708-146688
e-post: anders.blomkvist@skbv.se
Växel 042-25 30 00. Besöksadress: Kanongatan 13 254 67 Helsingborg

Om Skånska Byggvaror AB
Skånska Byggvaror AB startades 1965 och är Sveriges ledande distans- och e-handelsföretag av byggvaror. Skånska Byggvaror vänder sig till "gör-det-självaren" och säljer ett lättöverskådligt sortiment för villans yttre och inre miljöer - t.ex. badrumsinredningar, bubbelbad, dörrar, fönster, uterum, spa etc. Marknadsbearbetning sker genom webb, riksannonsering och direktreklam. Företaget bedriver egen tillverkning av stora delar av sortimentet och har drygt 100 anställda i Helsingborg, Bjuv och Ängelholm.
Läs mer om villaägarens bästa vän på www.skanskabyggvaror.se

• webbutik
  • badrum