Skånska Byggvaror talar på Sveriges ledande branschevent inom e-Handel - Internetworlds Webbdagarna i Malmö

Genom att föra samman branschens bästa talare och leverantörer med hundratals webborienterade deltagare från det svenska näringslivet skapar Webbdagarna en unik plattform för kunskap, nätverkande och nya digitala affärsmöjligheter. Skånska Byggvaror är en av de utvalda talarna, och på spåret Sociala Medier är ämnet: ”Ditt varumärke finns där ute! Ska du vara med eller inte? Och varför?”

Skånska Byggvaror satsar på sociala medier som en del av mediemixen. Under Webbdagarna kommer Tina Dalemo, kommunikatör på Skånska Byggvaror, och Sara Mäki, webbadministratör, att berätta på vilket sätt och varför. Skånska Byggvaror kommer även att dela med sig av sin lyckosamma Facebook aktivitet som gav över 4.000 likes.

Vårt varumärke finns där ute – oavsett om vi gör det eller inte, säger Tina Dalemo, Kommunikatör på Skånska Byggvaror. För Skånska Byggvaror känns det dock helt naturligt att finnas där våra kunder finns. Och just nu är det allt fler konsumenter som använder sociala nätverk både för att diskutera varumärken och vid köpbeslut. Vi finns med på Facebook, Twitter, Forum och Bloggar för att lyssna, lära och interagera. Ett sätt att bygga relationer med befintliga och potentiella kunder helt enkelt.

Ansvarig för Webbdagarna är Magnus Höij, chefredaktör på Internetworld.

Skånska Byggvaror är ett spännande företag i en bransch som man kanske normalt inte förknippar med e-handel och sociala medier. Men deras satsningar på området gör det till ett spännande och lämpligt case att lyfta fram på deras egen hemmaplan i Skåne, säger Magnus Höij, chefredaktör Internetworld.

Internetworlds Webbdagar arrangeras den 14 september på Malmö Börshus 09.00-17.00. Skånska Byggvaror står på scen 13.30-14.00. För mer information och anmälan besök: www.webbdagarna.se

För mer information, kontakta:
Tina Dalemo, Kommunikatör     Tel: 0733–22 30 04   E-post: tina.dalemo@skanskabyggvaror.se
Per-Ivan Christiansson, Marknadschef & Vice VD     Tel: 0733 – 22 30 03     E-post: pcn@skanskabyggvaror.se
Växel 042-25 30 00. Besöksadress: Kanongatan 13,  254 67 Helsingborg

• skanskabyggvaror.se

Om Skånska Byggvaror – för hemmafixare över hela Sverige
Skånska Byggvaror AB startades 1965 och är Sveriges ledande distans- och e-handelsföretag av byggvaror. Skånska Byggvaror vänder sig till ”gör-det-självaren” och säljer ett lättöverskådligt sortiment för villans yttre och inre miljöer – t.ex. badrumsinredningar, bubbelbad, dörrar, fönster, uterum, spa etc. Alla produkter säljs under eget varumärke. Genom egen produktutveckling och tillverkning av stora delar av sortimentet, har Skånska Byggvaror kontroll på hela kedjan från produktidé till slutkund. Marknadsbearbetning sker genom webb, riksannonsering och direktreklam. Företaget har drygt 100 anställda i Helsingborg, Bjuv och Ängelholm. www.skanskabyggvaror.se