Skånska Byggvaror utvecklar e-handeln med mer inspiration och känsla

Som en av Sveriges största aktörer inom tung e-handel fortsätter Skånska Byggvaror sin satsning på effektivare, enklare och mer inspirerande handel på företagets hemsida. Helt nya webblösningar gör det roligare för Sveriges villaägare att renovera och utrusta sina hem.

Tio år efter starten av försäljning via Skånska Byggvarors hemsida driver företaget idag utvecklingen inom nästa generations e-handel i Sverige och blev under 2008 utsett till ett av Sveriges vassaste e-handelsföretag av Internetworld. Nu fortsätter satsningen.

Under vintern har kundernas önskemål och synpunkter legat till grund för helt nya förbättringar på Skånska Byggvarors hemsida. Främst har kunderna önskat mer inspiration, interaktivitet, bilder, filmer, guider och möjlighet att själv "montera" produkter i olika miljöer. Allt för att upplevelsen på hemsidan ska bli så verklighetsnära som möjligt.

- Vi har lyssnat på våra kunder och nu förbättrat möjligheten till inspiration och handel på hemsidan. Det är uppenbart att villaägarna söker inspiration och möjlighet att "komma nära" produkterna på webben och det har vi tagit fasta på i vår ständiga satsning på att levandegöra vår e-handel, säger Per-Ivan Christiansson, vice vd på Skånska Byggvaror.

I satsningen på den utvecklade e-handeln finns inspirerande banners, förbättrad överblick, kompletta produktguider, nya tips & råd, möjligheter att interaktivt testa produkter i olika miljöer, nya detaljbilder, förbättrade sökfunktioner, nyhetsmoduler, RSS-flöden m.m.

Enligt Internetworld är Skånska Byggvaror den 15:e största e-butiken i Sverige oberoende av bransch. Närmare hälften av Skånska Byggvarors produkter säljs över webben. Sättet man gör det på är unikt med tanke på produkternas storlek, vikt och pris. Tunga, stora produkter via webben direkt hem till villauppfarten.

För mer inspiration om villaägarens bästa vän besök www.skanskabyggvaror.se

För mer information kontakta:

Per-Ivan Christiansson, vvd med försäljnings- och marknadsansvar

e-post: pcn@skanskabyggvaror.se Tel: 0733-223003

Anders Blomkvist, vd Tel: 0708-146688

e-post: anders.blomkvist@skanskabyggvaror.se

Växel 042-25 30 00. Besöksadress: Kanongatan 13 254 67 Helsingborg

Om Skånska Byggvaror AB

Skånska Byggvaror AB startades 1965 och är Sveriges ledande distans- och e-handelsföretag av byggvaror. Skånska Byggvaror vänder sig till "gör-det-självaren" och säljer ett lättöverskådligt sortiment för villans yttre och inre miljöer - t.ex. badrumsinredningar, bubbelbad, dörrar, fönster, uterum, spa etc. Marknadsbearbetning sker genom webb, riksannonsering och direktreklam. Företaget bedriver egen tillverkning av stora delar av sortimentet och har drygt 100 anställda i Helsingborg, Bjuv och Ängelholm.

Läs mer om villaägarens bästa vän på www.skanskabyggvaror.se

• webbutik