Skånska Byggvaror vinner tungt e-business pris

Tidningen Internetworld har utsett Tina Dalemo, marknadschef på Skånska Byggvaror, till Sydsveriges vassaste e-businessansvariga. Priset delades ut på Webbdagarna på Malmö Börshus 9 september där Skånska Byggvaror också medverkade som huvudtalare.

Efter de senaste tio årens medvetna satsning på e-handel har Skånska Byggvaror blivit Sveriges ledande aktör inom tung e-handel. Hälften av företagets försäljning av uterum, växthus, dörrar, garderober, spa mm säljs idag via hemsidan.

Marknadschef Tina Dalemo är ansvarig för all digital kommunikation på Skånska Byggvaror och har det senaste året jobbat hårt för att implementera företagets nya e-handelsplattform som lanserades den 17 juni i år. Utmärkelsen från Internetworld ger råg i ryggen för Skånska Byggvaror.

- Priset visar att vi gör något som är rätt och lyckas förmedla det vi själva brinner för varje dag. Jag tror att vi kan inspirera företag som man inte direkt tycker är e-handelsföretag, säger Tina Dalemo.

Priset till bästa e-businessansvariga delades ut på Webbdagarna i Malmö på tisdagen och är en nyinstiftad utmärkelse där Internetworld letar efter personer som på ett eller annat framgångsrikt har utvecklat sin affärsverksamhet med hjälp av nätet.

- Det finns många hjältar på svenska företag som verkligen har förstått att använda nätet som affärsmässigt verktyg. Tina Dalemo, och Skånska Byggvaror, är ett utmärkt exempel på en sådan, som verkligen personifierar e-business, säger Magnus Höij, chefredaktör på Internetworld.

I juryn som utser bästa e-businessansvariga ingår Internetworld och e-kvalitetsföretaget Sitescanner.

För mer information kontakta:
Tina Dalemo, marknadschef, Tel: 0733-223004
e-post: tina.dalemo@skanskabyggvaror.se
Anders Blomkvist, vd, Tel: 0708-146688
e-post: anders.blomkvist@skanskabyggvaror.se
Växel 042-25 30 00. Besöksadress: Kanongatan 13 254 67 Helsingborg

Om Skånska Byggvaror AB
Skånska Byggvaror AB startades 1965 och är Sveriges ledande distans- och e-handelsföretag av byggvaror. Skånska Byggvaror vänder sig till "gör-det-självaren" och säljer ett lättöverskådligt sortiment för villans yttre och inre miljöer - t.ex. badrumsinredningar, bubbelbad, dörrar, fönster, uterum, spa etc. Marknadsbearbetning sker genom webb, riksannonsering och direktreklam. Företaget bedriver egen tillverkning av stora delar av sortimentet och har drygt 100 anställda i Helsingborg, Bjuv och Ängelholm.
Läs mer om villaägarens bästa vän på www.skanskabyggvaror.se

• webbutik