​Våren står för dörren. Växthuset Bruka Atrium lanseras med ny monteringsvideo

Skånska Byggvaror älskar trädgårdslivet. Oavsett om det handlar om uterum, en pinnstol i bersån eller ett alldeles eget växthus. Nu förstärks det breda sortimentet av växthus med lanseringen av den sex-kantiga paviljongen Bruka Atrium. Samtidigt släpps en monteringsvideo som steg för steg visar hur växthuset växer fram.

Bruka Atrium är ett växthus, eller paviljong med gott om plats för växter och umgänge på sina nio kvadratmeter groareal. Det eleganta huset är sexkantigt och har härdat glas i hela banor vilket ger ett vackert växthus.

Vårt nya växthus möter ett växande intresse för att skapa rum i trädgården och nya platser för njutning. Rummet perfekt för växter och odling men också stort nog för att vara ett extra rum för middagen i trädgården eller varför inte en ateljé. Bara fantasin sätter gränser för vad det kan användas till. Trots sin eleganta och mångsidiga design är det enkelt att montera med tydliga anvisningar. Vår nya monteringsvideo tipsar dessutom om hur man enkelt bygger växthuset, säger Per-Ivan Christiansson, produktchef Skånska Byggvaror.

Se kortversion (1 min) av monteringsvideo på vår youtube-kanal, klicka här. På kanalen finns även en detaljerad monteringsvideo (12 minuter), klicka här.

Bruka Atrium är utrustad med dubbla skjutdörrar och tre öppningsbara sidorutor för extra ventilation. Växthuset levereras med 3 mm härdat glas i sidorna och med 6 mm polykarbonat tak. Växthuset har höga sidor och ger utrymme för odling och umgänge. Sidhöjd 1,82 m, nockhöjd 2,87, dörrbredd: 920 mm. Ordinarie pris med sockel 27 290 kronor.

Per-Ivan Christiansson, produktchef Skånska Byggvaror, per-ivan.christiansson@skanskabyggvaror.se