Agnes Palinski går till Skanskas pressavdelning

Skanska har rekryterat Agnes Palinski till koncernens pressavdelning. Hon kommer att arbeta med mediakontakter och Public Affairs och kommer närmast från Regeringskansliet.

På Skanskas pressavdelning kommer Agnes Palinski främst att arbeta med mediakontakter för Skanskas svenska verksamheter och med att stärka Skanskas satsning på näringslivs- och samhällskontakter, Public Affairs.

– Det ska bli mycket spännande att arbeta i ett stort internationellt företag som Skanska. Jag tycker att det ska bli särskilt intressant att arbeta med kommunikation kring satsningen på att bli ledande i världen inom grönt byggande, säger Agnes Palinski.

Agnes Palinski kommer närmast från Regeringskansliet där hon arbetat som pressekreterare åt förre arbetsmarknadsministern Sven-Otto Littorin. Innan dess har hon bland annat arbetat på Samhalls informationsavdelning och på Svenskt Näringsliv. Hon tillträder sin tjänst på Skanska den 2 december och ersätter då Elin Otter som kommer att vara föräldraledig och sedan tillträda en ny tjänst på Skanska.

– Agnes Palinski blir ett viktigt tillskott med sina erfarenheter från politik och näringsliv. Vår ambition är att Skanska som samhällsbyggare ska ta en mer aktiv roll i debatten, säger Katarina Grönwall, informationschef för Skanska-koncernen.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Katarina Grönwall, informationschef, Skanska AB, 010-448 88 77.
Agnes Palinski, 073-846 42 50.
Peter Gimbe, presschef, Skanska, tel 010-448 88 38.
Direktlinje för media: 010-448 88 99.

Denna samt tidigare releaser finns på www.skanska.se

Om Skanska i Sverige
Skanska är ett av Sveriges största byggbolag med verksamhet inom hus- och anläggningsbyggande samt utveckling av bostäder och kommersiella lokaler. I Sverige har företaget cirka 10 000 medarbetare och intäkterna för byggverksamheten uppgick 2009 till cirka 25 miljarder kronor. Verksamheten inom bostadsutveckling sålde under 2009 cirka 1 000 nya hem. Skanska erbjuder även tjänster inom offentlig privat samverkan.