Anna Galli blir ny affärsutvecklingschef för Skanska Fastigheter Stockholm

Anna Galli blir ny affärsutvecklingschef för Skanska Fastigheter Stockholm. Hon tillträder sin nya tjänst efter årsskiftet.

Anna kommer tillsammans med Hans Lisserkers att ansvara för att skapa nya projektmöjligheter. Anna är landskapsarkitekt i grunden och har bred erfarenhet från kommunal planering. Hon kommer närmast från konsultföretaget WSP där hon arbetat i olika roller i 10 år, nu senast som avdelningschef på avdelningen Stadsutveckling.

Anna Galli har bred erfarenhet från samhällsplaneringsuppdrag i form av stadsutvecklingsuppdrag, program- och planarbete som rådgivare, projektledare och handläggare.

– Det känns fantastiskt roligt att kunna välkomna Anna till vårt team. Hans och Anna kompletterar varandra väldigt bra och de kommer tillsammans kunna utveckla vårt arbete i de tidiga skedena på ett mycket bra sätt, säger Caroline Arehult, VD, Skanska Fastigheter Stockholm.

Skanska Kommersiell Utveckling Norden initierar och utvecklar fastighetsprojekt inom kontor, logistik, verksamhetslokaler och affärshus. Kontorsverksamheten är koncentrerad till de tre storstadsregionerna i Sverige, Köpenhamnsregionen i Danmark, Osloregionen i Norge samt Helsingfors i Finland. Utvecklingen av logistik- och volymhandelsfastigheter bedrivs på strategiska orter i Sverige, Danmark och Finland.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Caroline Arehult, VD, Skanska Fastigheter Stockholm, tel 010-448 11 12.
Peter Gimbe, presschef, Skanska AB, tel 010-448 88 38.
Direktlinje för media: 010-448 88 99.

Detta samt tidigare pressmeddelanden finns på www.skanska.se

Om Skanska i Sverige
Skanska är ett av Sveriges största byggbolag med verksamhet inom hus- och anläggningsbyggande samt utveckling av bostäder och kommersiella lokaler. I Sverige har företaget cirka 10 000 medarbetare och intäkterna för byggverksamheten uppgick 2009 till cirka 25 miljarder kronor. Verksamheten inom bostadsutveckling sålde under 2009 cirka 1 000 nya hem. Skanska erbjuder även tjänster inom offentlig privat samverkan.

• anna galli
  • affärsutvecklingschef