Audio Video blir ny hyresgäst vid Skanskas handelsplats Ljungbyporten

Skanska har tecknat ett hyreskontrakt om 900 kvm med elektronikkedjan Audio Video för nya butikslokaler vid Ljungbyporten. Audio Video tillträder de nya lokalerna och öppnar sin butik under våren 2010.
Ljungbys nya handelsområde omfattar totalt ca 16 000 kvm och första etappen på ca 9 500 kvm påbörjades under september 2008. Sedan tidigare finns JYSK och Citygross etablerade vid Ljungbyporten som tillträdde i samband med att den första etappen av handelsplatsen färdigställdes under november 2009.

Handelsplatsen uppförs i kvarteret Motellet i Ljungby, vid skärningspunkten mellan E4 och riksväg 25. I området finns i dagsläget ett motell, Statoil samt McDonald´s.

– Vår nya butik vid Ljungbyporten ger oss möjligheter att växa. De nya lokalerna är välexponerade och betydligt större än de tidigare vilket möjliggör för oss att erbjuda fullt sortiment av vitvaror, hemelektronik, data och telefoni, säger Magnus Hermansson, VD och etableringsansvarig för Audio Video i Ljungby.

– Vi välkomnar Audio Video till ett mycket attraktivt och välexponerat läge vid Ljungbyporten. De blir ett starkt komplement till övrig handel i området, säger Micko Pettersson, VD Skanska Fastigheter Göteborg.

Skanska Kommersiell Utveckling Norden arbetar med att initiera, utveckla, förvalta och sälja kommersiella fastighetsprojekt såsom kontor, logistik och volymhandelsanläggningar. Kontorsverksamheten är koncentrerad till de tre storstadsregionerna i Sverige, Köpenhamnsregionen i Danmark samt Helsingfors i Finland. Utvecklingen av logistik- och volymhandelsfastigheter bedrivs på strategiska orter i Sverige, Danmark och Finland.

Micko Pettersson, VD Skanska Fastigheter Göteborg,
tel: 070-547 19 91
Magnus Hermansson, VD och etableringsansvarig Audio Video,
tel: 0705-110414
Peter Gimbe, presschef, Skanska AB, tel 010-448 88 38.
Direktlinje för media: 010-448 88 99.

Om Skanska i Sverige
Skanska är ett av Sveriges största byggbolag med verksamhet inom hus- och anläggningsbyggande samt utveckling av bostäder och kommersiella lokaler. I Sverige har företaget cirka 10 000 medarbetare och intäkterna uppgick 2008 till drygt 30 miljarder kronor. Skanska erbjuder även tjänster inom offentlig privat samverkan.