Caroline Arehult ny VD för Skanska Fastigheter Stockholm

Ny VD för Skanska Fastigheter Stockholm blir Caroline Arehult, som därmed blir ansvarig för Skanskas kommersiella fastighetsutveckling i Stockholmsområdet. Hon efterträder Jan Odelstam som utsetts till ny VD för Skanskas affärsenhet Skanska Kommersiell Utveckling Norden, där bland annat Skanska Fastigheter Stockholm ingår.

Caroline Arehult har arbetat med fastighetsutveckling i elva år på Skanska, bland annat som fastighetschef och de senaste åren som uthyrnings- och marknadschef för Skanska Fastigheter Stockholm.

– Caroline har varit drivande i vårt framgångsrika uthyrningsarbete i Stockholm de senaste åren. Vi har nu en hög uthyrningsgrad i våra projekt och kommer att öka vårt fokus på att hitta mark och nya projektmöjligheter där vi kan utveckla energieffektiva och gröna kontor, säger Jan Odelstam, VD för Skanska Kommersiell Utveckling Norden.

Ny uthyrnings- och marknadschef blir Anna-Maria Kääriä. Hon har arbetat med uthyrning och marknad på Skanska Fastigheter Stockholm i fyra år och har tidigare bland annat arbetat som marknadschef och VD i reklam- och mediabranschen.

Skanska Kommersiell Utveckling Norden arbetar med att initiera, utveckla, förvalta och sälja kommersiella fastighetsprojekt såsom kontor, logistik och volymhandelsanläggningar. Kontorsverksamheten är koncentrerad till de tre storstadsregionerna i Sverige, Köpenhamnsregionen i Danmark samt Helsingfors i Finland. Utvecklingen av logistik- och volymhandelsfastigheter bedrivs på strategiska orter i Sverige, Danmark och Finland.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jan Odelstam, VD, Skanska Kommersiell Utveckling Norden, tel: 010-448 15 25.
Caroline Arehult, VD, Skanska Fastigheter Stockholm, tel 010-448 11 12.
Anna-Maria Kääriä, uthyrnings- och marknadschef, Skanska Fastigheter Stockholm, tel 010-448 16 02.
Peter Gimbe, presschef, Skanska AB, tel 010-448 88 38.
Direktlinje för media: 010-448 88 99.

Denna samt tidigare releaser finns på www.skanska.se

Om Skanska i Sverige
Skanska är ett av Sveriges största byggbolag med verksamhet inom hus- och anläggningsbyggande samt utveckling av bostäder och kommersiella lokaler. I Sverige har företaget cirka 10 000 medarbetare och intäkterna uppgick 2008 till drygt 30 miljarder kronor. Skanska erbjuder även tjänster inom offentlig privat samverkan.

• svenska fastigheter stockholm
  • caroline arehult