Claes Larsson ny Business Unit President för Commercial Development Europe

Claes Larsson har utsetts till Business Unit President för Skanska Commercial Development Europe. Claes efterträder Nicklas Lindberg, som har beslutat att lämna Skanska för en annan position inom branschen i Centraleuropa, från och med i dag.

"Jag vill tacka Nicklas för värdefulla bidrag till vår centraleuropeiska verksamhet inom kommersiell fastighetsutveckling under sina år i Skanska. Vi har i dag en väldigt stark organisation i samtliga utvalda delmarknader och en bra plattform för framtida tillväxt av verksamheten", säger Claes Larsson, vice VD Skanska AB.

Claes Larsson fortsätter i sin roll som vice VD och ingår i Skanskas koncernledning med ansvar för bolagets enheter inom kommersiell fastighetsutveckling.

För ytterligare information kontakta:

Andreas Joons, Pressekreterare, Skanska AB, tel 010 449 04 94

Direktnummer för media, tel 010-448 88 99

Detta samt tidigare pressmeddelanden finns också på www.skanska.com.

• Kontrakt, uppdrag

• business unit president
  • claes larsson

Skanska är ett av världens ledande projektutvecklings- och byggföretag med expertis inom byggande, utveckling av kommersiella lokaler, bostäder och projekt i offentlig-privat samverkan. Baserat på bolagets globala miljökunnande siktar Skanska på att bli kundernas första val när det gäller gröna projekt. Koncernen har idag 58 000 medarbetare på utvalda hemmamarknader i Europa och USA. Omsättningen år 2014 uppgick till 145 miljarder kronor.