Inbjudan till press- och telefonkonferens den 10 maj med presentation av Skanskas tremånadersrapport

Pressmeddelande  •  2012-05-02 15:42 CEST

Torsdagen den 10 maj rapporterar Skanska resultatet för de tre första månaderna 2012. Med anledning av detta vill vi inbjuda till en press- och telefonkonferens torsdagen den 10 maj kl. 14.00. Den kombinerade press- och telefonkonferensen för media och analytiker äger rum på Scandic Anglais, Humlegårdsgatan 23, Stockholm.

Johan Karlström, VD och koncernchef, samt Peter Wallin, vVD och ekonomi- och finansdirektör, presenterar rapporten och besvarar frågor.

Presskonferensen kommer att webbsändas live på www.skanska.com/investors, där den även finns tillgänglig i efterhand.

Presskonferensen kan även följas per telefon med möjlighet att ställa frågor. För att delta i telefonkonferensen, vänligen ring 08-505 598 53, eller +44 203 043 2436, eller +1 866 458 4087.

Efter presskonferensen kommer det att finnas vissa möjligheter till enskilda möten med Johan Karlström och Peter Wallin. Intresseanmälan för ett möte önskas senast den 4 maj till andre.lofgren@skanska.se.

Frågor angående konferensen besvaras av Marianne Bergström, tel 010-448 88 75 eller via mail till marianne.bergstrom@skanska.se.

Välkommen!

Pontus Winqvist                                    Katarina Grönwall

Direktör, Investor Relations                Kommunikationsdirektör

Pontus Winqvist, direktör, Investor Relations, Skanska AB, tel 010-448 88 51
Katarina Grönwall, kommunikationsdirektör, Skanska AB, tel 010-448 88 77
Edvard Lind, Presschef, Skanska AB, tel 010-448 88 08

Denna samt tidigare releaser finns på www.skanska.com

Informationen är sådan som Skanska AB kan vara skyldigt att offentlig­göra enligt lagen om värdepappersmarknaden.

Skanska är ett av världens ledande projektutvecklings- och byggföretag med expertis inom byggande, utveckling av kommersiella lokaler, bostäder och projekt i offentlig-privat samverkan. Baserat på bolagets globala miljökunnande siktar Skanska på att bli kundernas första val när det gäller Gröna projekt. Koncernen har idag 53 000 medarbetare på utvalda hemmamarknader i Europa, USA och Latinamerika. Omsättningen år 2011 uppgick till 123 miljarder kronor.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom