Inbjudan till press- och telefonkonferens den 12 maj med presentation av Skanskas bokslutskommuniké

Pressmeddelande   •   Maj 04, 2016 11:02 CEST

Torsdagen den 12 maj kl. 07:30 rapporterar Skanska resultatet för de tre första månaderna 2016.

Med anledning av rapporten hålls en press- och telefonkonferens för media och analytiker torsdagen den 12 maj kl. 10:00 på Skanskas huvudkontor, Warfvinges väg 25, Stockholm.

Johan Karlström, VD och koncernchef, samt Peter Wallin, vVD och ekonomi- och finansdirektör, presenterar rapporten och besvarar frågor.

Presskonferensen kommer att webbsändas live på www.skanska.com/investerare, där den även finns tillgänglig i efterhand.

Presskonferensen kan även följas per telefon med möjlighet att ställa frågor. För att delta i telefonkonferensen, vänligen ring 08 505 564 74, eller +44 20 3364 5374, eller +1 855 753 2230.

Efter presskonferensen kommer det att finnas vissa möjligheter till enskilda möten med Peter Wallin. Intresseanmälan för ett möte önskas senast den 10 maj till per.heinrup@skanska.se.

Välkommen!

André Löfgren Katarina Grönwall

Direktör, Investor Relations Kommunikationsdirektör

André Löfgren, Direktör Investor Relations, Skanska AB, tel 010-448 13 63

Katarina Grönwall, kommunikationsdirektör, Skanska AB, tel 010-448 88 77

Andreas Joons, pressekreterare, Skanska AB, tel 010-449 04 94

Direktlinje för media, tel 010-448 88 99

Denna samt tidigare releaser finns på www.skanska.com/media

Skanska är ett av världens ledande projektutvecklings- och byggföretag med expertis inom byggande, utveckling av kommersiella lokaler, bostäder och projekt i offentlig-privat samverkan. Baserat på bolagets globala miljökunnande siktar Skanska på att bli kundernas första val när det gäller Gröna projekt. Koncernen har idag 43 000 medarbetare på utvalda hemmamarknader i Europa och Nordamerika. Omsättningen år 2015 uppgick till 155 miljarder kronor.

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.