Inbjudan till press- och telefonkonferens den 28 oktober med presentation av Skanskas niomånadersrapport

Pressmeddelande   •   Okt 21, 2016 11:24 CEST

Fredagen den 28 oktober kl. 07:30 rapporterar Skanska resultatet för de nio första månaderna 2016.

Med anledning av rapporten vill vi bjuda in media och analytiker till en press- och telefonkonferens fredagen den 28 oktober kl. 10:00 på Skanskas huvudkontor, Warfvinges väg 25 , Stockholm.

Johan Karlström, VD och koncernchef, samt Peter Wallin, vVD och ekonomi- och finansdirektör, presenterar rapporten och besvarar frågor.

Presskonferensen kommer att webbsändas live på www.skanska.com/investerare , där den även finns tillgänglig i efterhand.

Presskonferensen kan även följas per telefon med möjlighet att ställa frågor. För att delta i telefonkonferensen, vänligen ring 08 505 564 74, eller +44 20 3364 5374, eller +1 855 753 2230.

Efter presskonferensen kommer det att finnas vissa möjligheter till enskilda möten med Johan Karlström. Intresseanmälan för ett möte önskas senast den 26 oktober till per.heinrup@skanska.se .

Välkommen!

André Löfgren, Direktör, Investor Relations

Katarina Grönwall, Kommunikationsdirektör

André Löfgren, Direktör Investor Relations, Skanska AB, tel 010-448 13 63

Katarina Grönwall, kommunikationsdirektör, Skanska AB, tel 010-448 88 77

Andreas Joons, pressekreterare, Skanska AB, tel 010-449 04 94

Direktlinje för media, tel 010-448 88 99

Denna samt tidigare releaser finns på www.skanska.com/media

Informationen i detta pressmeddelane är sådan information som Skanska AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014.

Skanska är ett av världens ledande projektutvecklings- och byggföretag med expertis inom byggande, utveckling av kommersiella lokaler, bostäder och projekt i offentlig-privat samverkan. Baserat på bolagets globala miljökunnande siktar Skanska på att bli kundernas första val när det gäller gröna projekt. Koncernen har idag 43 100 medarbetare på utvalda hemmamarknader i Europa och USA. Omsättningen år 2015 uppgick till 155 miljarder kronor.

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.