Inbjudan till press- och telefonkonferens i samband med Skanskas bokslutskommuniké den 5 februari

Skanskas bokslutskommuniké för 2009 presenteras fredagen den 5 februari ca kl. 08.00. Med anledning av detta vill vi inbjuda till en press- och telefonkonferens kl. 11.00. Den kombinerade press- och telefonkonferensen för media och analytiker äger rum på Scandic Anglais, Humlegårdsgatan 23 i Stockholm.
Johan Karlström, VD och koncernchef samt Hans Biörck, vVD och ekonomi- och finansdirektör, presenterar rapporten och besvarar frågor. Efter presskonferensen serveras lättare förtäring.

Svar om deltagande önskas senast torsdagen den 4 februari kl. 12.00 till marianne.bergstrom@skanska.se.

Presskonferensen kommer att webbsändas live på www.skanska.com/investors, där den även finns tillgänglig i efterhand.

Presskonferensen kan även följas per telefon med möjlighet att ställa frågor. För att delta i telefonkonferensen, vänligen ring 08-505 598 53, eller +44 203 043 2436, eller +1 866 458 4087.

Efter presskonferensen kommer det att finnas vissa möjligheter till enskilda möten med Johan Karlström och Hans Biörck. Intresseanmälan för ett möte önskas senast den 3 februari till agneta.wendelstam@skanska.se.

Frågor angående konferensen besvaras av Marianne Bergström, tel 010-448 88 75 eller via mail till marianne.bergstrom@skanska.se.

Välkommen!

Pontus Winqvist