Inbjudan till telefonkonferens

Skanska rapporterar resultatet för de första tre månaderna 2006 torsdagen den 27 april. Telefonkonferensen börjar kl 11.00. Skanskas VD Stuart Graham samt ekonomi- och finansdirektör Hans Biörck presenterar rapporten och besvarar frågor. För att delta i konferensen, vänligen ring 08-505 201 10 senast fem minuter innan konferensen börjar. Under fem arbetsdagar efter konferensen går det bra att lyssna till en inspelning på telefonnummer 08-505 203 33, kod 702590. Rapporten väntas publiceras omkring kl 08.30. Ett presentationsmaterial kommer att finnas tillgängligt innan konferensen börjar på www.skanska.se. Från kl. 13.00 kommer det att finnas möjligheter till enskilda möten med Hans Biörck. Intresseanmälan för ett möte önskas senast den 25 april till agneta.wendelstam@skanska.se Praktiska frågor om telefonkonferensen besvaras av Marianne Bergström, tel 08-753 88 75 eller marianne.bergstrom@skanska.se Välkommen! Anders Lilja Direktör, Investor Relations Denna samt tidigare releaser finns även på www.skanska.se Skanska är ett av världens ledande byggföretag med expertis inom byggande, utveckling av kommersiella lokaler, bostäder och projekt i offentlig-privat samverkan. Koncernen har idag 54.000 medarbetare på utvalda hemmamarknader i Europa, USA och Latinamerika. Omsättningen år 2005 uppgick till 125 miljarder kronor.