Iskristallen hett eftertraktat av lägenhetsköpare

Intresset var fortsatt stort när Skanska säljstartade andra etappen av bostadskvarteret Iskristallen 1. Kungsholmens mest centrala läge tillsammans med en modern arkitektur och tillgång till balkong gör lägenheterna åtråvärda.

– Intresset är fortsatt starkt för lägenheterna i Iskristallen. Vi upplevde ett lika högt tryck nu i helgen för dessa 59 lägenheter som när vi säljstartade första etappen i maj i år. Där har vi endast tio lägenheter kvar, säger Linda Saxton, säljareansvarig på Skanska Nya hem.

Skanska investerar totalt 600 miljoner kronor på det nya bostadskvarteret på Kungsholmen och när hela Iskristallen är färdigbyggt kommer det att bestå av tre hus som rymmer 168 lägenheter från 42 till 126 kvadratmeter.

Sedan tidigare är Drottningholmsvägen överdäckad med en grön esplanad. Framför bostadskvarteret kommer det att finnas en vacker allé. Terrasserna mellan husen kommer ha sandlådor för barnen och det kommer finnas 101 garageplatser direkt i huset.

Många stora lägenheter
– Iskristallen ligger på ett av Kungsholmens absolut bästa lägen med närhet till parker, vatten och citypulsen. Bristen på lite större lägenheter är tydlig på Kungsholmen. Det kommer därför att finnas många större lägenheter som passar för barnfamiljer och som vill bo kvar på Kungsholmen, säger Linda Saxton.

Högst upp i alla tre husen kommer det att finnas rymliga etagelägenheter i två plan med högre standard. Samtliga etagelägenheter har dessutom två eller tre balkonger och i vissa fall i två olika väderstreck.

De flesta lägenheterna i andra etappen kommer att vara treor och fyror upp till 89,5 kvadratmeter. De allra minsta lägenheterna kommer att vara 42 kvadratmeter. Etagevåningarna kommer att vara mellan 103 och 126 kvadratmeter beroende på antal rum.

Lägenheterna är bostadsrätter. Priset kommer att ligga mellan 2 490 000 kronor och 8 900 000 kronor. Månadsavgiften ligger på 2379 kronor till 5764 kronor. Skanska räknar med inflyttning i hus 1 mars/april 2012

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Linda Saxton, säljansvarig, Skanska Nya Hem, tel: 010-448 78 31
Niclas Strahner, pressansvarig, Skanska Bostadsutveckling Norden, tel: 010-448 16 08.

Om Skanska i Sverige
Skanska är ett av Sveriges största byggbolag med verksamhet inom hus- och anläggningsbyggande samt utveckling av bostäder och kommersiella lokaler. I Sverige har företaget cirka 10 000 medarbetare och intäkterna för byggverksamheten uppgick 2009 till cirka 25 miljarder kronor. Verksamheten inom bostadsutveckling sålde under 2009 cirka 1 000 nya hem. Skanska erbjuder även tjänster inom offentlig privat samverkan.

• balkong
  • kungsholmen