Linabergskajen vid Annedal siktar på att bli den första I Ur och Skur-förskolan för Skanska

Skanska har inlett försäljningen av 45 energieffektiva lägenheter i bostadsområdet Annedal och dessutom har tillsammans med Friluftsfrämjandet I Ur och Skur förberett alla handlingar till kommunen rörande en I Ur och Skur-förskola i ett av Skanskas flerbostadshus. Totalt kommer Skanska att utveckla 250 lägenheter i Annedal.

Skanska har inlett försäljningen av Brf Linabergskajen i Annedal som ligger strax utanför Stockholm på gränsen till Sundbyberg. Bostadsområdet är ett av Stockholms största och mest dynamiska bostadsområden. Annedal kommer att bestå av drygt 2000 nya bostäder och arbetsplatser när bostadsområdet är färdigställt 2015.

Linabergskajen är första etappen som Skanska utvecklar i Annedal och kommer att bestå av 45 energieffektiva lägenheter fördelade på två flerbostadshus.

Dessutom blir Linabergskajen det allra första bostadsområde som innefattas av det nya samarbetsavtal som Skanska tecknat med Friluftsfrämjandet I Ur och Skur. Samarbetet syftar till att etablera förskolor eller skolor/fritidshem i nya bostadsområden där naturen kan bevaras för att kombinerar gröna boendemiljöer med upplevelsebaserat lärande.

– I Ur och Skur är en mycket eftertraktad pedagogik som passar Annedal bra. Våra bostadsköpare kommer även att erbjudas förtur till den förskola som kommer att finnas i en lokal i ett av Skanskas flerbostadshus i Linabergskajen, säger Ulrika Stålberg, bostadssäljare på Skanska Nya Hem.

Annedal fokuserar på barnen
I augusti 2012 planeras det för en bomässa med temat "för barn i alla åldrar" och Annedal utvecklas därför med barnen i fokus. Bostadsmiljön ska kunna erbjuda lek, utveckling och lärande.

– Linabergskajen kommer att ligga vid den breddade Bällstaån mitt emot Sveriges vackraste och Europas näst vackraste park – Marabouparken. Annedal växer hela tiden sedan augusti har parken dessutom fått ett underjordiskt konstgalleri och en restaurang, säger Ulrika Stålberg, bostadssäljare på Skanska Nya Hem.

Lägenheterna är bostadsrätter med en boarea på 41 kvm till 120 kvm. Priset kommer ligga mellan 1 340 000 och 4 590 000 kronor med en månadsavgift på 2415 kronor till 5892 kronor. Skanska räknar med inflyttning under våren 2012.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ulrika Stålberg, bostadssäljare, Skanska Nya Hem, tel: 010-448 75 61
Niclas Strahner, pressansvarig, Skanska Bostadsutveckling Norden, tel: 010 448 16 08

Om Skanska i Sverige
Skanska är ett av Sveriges största byggbolag med verksamhet inom hus- och anläggningsbyggande samt utveckling av bostäder och kommersiella lokaler. I Sverige har företaget cirka 10 000 medarbetare och intäkterna för byggverksamheten uppgick 2009 till cirka 25 miljarder kronor. Verksamheten inom bostadsutveckling sålde under 2009 cirka 1 000 nya hem. Skanska erbjuder även tjänster inom offentlig privat samverkan.

• ur och skur-förskola
  • linabergskajen