Skanska först med lägenheter i Järvastadens fortsatta utbyggnad i Solna

Skanska har inlett försäljningen av 36 lägenheter i detaljplan två av Järvastaden i Solna. Totalt kommer Skanska att utveckla fyra flerbostadshus innefattande totalt 72 lägenheter.

Skanska inledde i helgen bostadsförsäljningen av Brf Nattsländan i populära Järvastaden strax utanför Stockholm. Skanska blir därmed först att utveckla lägenheter i den andra detaljplanen av Järvastaden i Solna. Totalt innefattar Järvastaden sex detaljplaner som kommer att byggas under ett antal år.

– De två första flerbostadshusen av totalt fyra i Brf Nattsländan kommer att ligga mitt i Järvastaden och innefatta 36 nya lägenheter
, säger Yvonne Ulfberg bostadssäljare på Skanska Nya Hem.

Nära till grönområden
Brf Nattsländan kommer trots sitt centrala läge att ligga omgiven av skog och vara skyddad mot insyn. Dessutom kommer Skanska att skapa grönskande och gemensamma gårdar i anslutning till flerbostadshusen. Dessa kommer även att få små lekplatser som är perfekta för småbarnsfamiljer.

I närheten ligger dessutom Igelbäckens naturreservat och småhusen som utvecklas i kvarteret Villastråket. Kort därifrån kommer den planerade stadsparken att ligga.

– Alla lägenheter har en öppen planlösning mellan kök och vardagsrum. Det enda undantaget är terrasslägenheterna som kommer att få ett separat kök samt en härlig utsikt. Lägenheterna på markplan kommer att få en uteplats med gräsmatta och trätrall. Alla andra lägenheter kommer att få balkong. Under husen kommer det även att finnas parkeringsplatser att hyra, säger Yvonne Ulfberg, bostadssäljare på Skanska Nya Hem.

Lägenheterna är bostadsrätter och kommer ha en boarea på 63 kvm till 130 kvm. Priset kommer att ligga mellan 1 940 000 kronor och 4 540 000 kronor. Månadsavgiften ligger på 3152 kronor till 5519 kronor. Skanska räknar med inflyttning från början av 2012.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Yvonne Ulfberg, bostadssäljare, Skanska Nya Hem, tel: 010-448 76 74
Niclas Strahner, pr-coach, Skanska Bostadsutveckling Norden, tel: 010 448 16 08

Om Skanska i Sverige
Skanska är ett av Sveriges största byggbolag med verksamhet inom hus- och anläggningsbyggande samt utveckling av bostäder och kommersiella lokaler. I Sverige har företaget cirka 10 000 medarbetare och intäkterna för byggverksamheten uppgick 2009 till cirka 25 miljarder kronor. Verksamheten inom bostadsutveckling sålde under 2009 cirka 1 000 nya hem. Skanska erbjuder även tjänster inom offentlig privat samverkan.

• solna
  • järvastaden