Skanska säljer tre fastigheter för 144 miljoner med en vinst på 100 miljoner kronor

Skanska Projektutveckling Sverige säljer fastigheterna Inom Vallgraven 4:5 i Göteborg, Hans Michelsen 10 i Malmö samt Instrumentet 17 i Stockholm i tre separata affärer för totalt 144 miljoner kronor. Försäljningsvinsten uppgår till 100 miljoner kronor och redovisas i det fjärde kvartalet 2003. Fastigheterna har sålts till tre lokala aktörer. Inom Vallgraven 4:5 i Göteborg och Hans Michelsen 10 i Malmö är två centralt belägna kontorsfastigheter på 3.400 kvm respektive 3.600 kvm. Instrumentet 17 är en industrifastighet på ca 4.600 kvm belägen i Aspudden i Stockholm. Skanskas projektutvecklingsverksamhet i Sverige och Centraleuropa har hittills i år sålt fastigheter för totalt 5 miljarder kronor med en försäljningsvinst på 2,1 miljarder kronor. För ytterligare information, kontakta: Claes Larsson, VD, Skanska Projektutveckling Sverige, tel 08-504 350 18 eller 070-581 11 08 Peter Gimbe, presschef, Skanska AB, tel 08-753 88 38 Denna samt tidigare releaser finns även på www.skanska.se