Skanskas årsredovisning på hemsidan

Skanskas årsredovisning för 2005 finns nu tillgänglig på Skanskas hemsida under adress www.skanska.com/investorrelations där såväl svensk som engelsk version finns. En utskrift av den elektroniska versionen finns samtidigt tillgänglig på Skanska AB:s huvudkontor, Råsundavägen 2, Solna. I tryckt format beräknas årsredovisningen vara aktieägarna tillhanda omkring den 17 mars. Årsredovisningen kan, förutom på Skanskas hemsida, även beställas från Skanska AB, Investor Relations, 169 83 Solna, telefon 08-753 88 00, e-post investor.relations@skanska.se. För ytterligare information, kontakta: Anders Lilja, direktör, Investor Relations, tel 08-753 88 01 Skanska är ett av världens ledande byggföretag med expertis inom byggande, utveckling av kommersiella lokaler, bostäder och projekt i offentlig-privat samverkan. Koncernen har idag 54.000 medarbetare på utvalda hemmamarknader i Europa, USA och Latinamerika. Omsättningen år 2005 uppgick till 125 miljarder kronor. Denna samt tidigare releaser finns även på www.skanska.se