Skanskas aktieägare erbjuds courtagefri handel

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2006 10:29 CET

Skanska erbjuder aktieägare med innehav mindre än en börspost (200 aktier) möjlighet att courtagefritt komplettera innehavet upp till en börspost eller sälja samtliga aktier. För aktieägare med 1-199 aktier innebär detta att de kan sälja samtliga sina aktier i bolaget utan kostnad för courtage.

Erbjudandet genomförs under perioden 20 november - 1 december 2006. Berörda aktieägare kommer att erhålla brev med ytterligare information. Erbjudandet genomförs i samarbete med Swedbank Markets.

Peter Gimbe, presschef, Skanska AB, tel 08-753 88 38
(direkttelefon för media: 08-753 88 99)
Hans Westerberg, Swedbank Markets, tel 08-585 925 11,

Denna samt tidigare releaser finns även på www.skanska.com

Skanska är ett av världens ledande byggföretag med expertis inom byggande, utveckling av kommersiella lokaler, bostäder och projekt i offentlig-privat samverkan. Koncernen har idag 54.000 medarbetare på utvalda hemmamarknader i Europa, USA och Latinamerika. Omsättningen år 2005 uppgick till 125 miljarder kronor.

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.