Nytt material inför valspurten

Att skattefrågan ska vara högst upp på dagordningen inför valet den 19 september är målet för Skattebetalarnas Förening. För att uppnå detta har man tagit fram egna affischer som kommer att sättas upp bredvid de politiska partiernas samt en broschyr som förklarar varför valet 2010 är ett skatteval.

Huvudbudskapet är den oro som många känner inför hotande skattehöjningar. Oron artikuleras genom åtta personliga berättelser där vanliga svenskar beskriver hur avskaffat jobbavdrag, återinförd fastighets- och förmögenhetsskatt, borttaget RUT-avdrag, höjd bensinskatt mm skulle påverka deras vardag.

Dessa berättelser finns att se som videoklipp på www.skattretande.se där det också går att testa sin egen skatteoro.

Affisch 1 (3 sidor)

Affisch 2

Broschyr

Annons