Stockholms största privata hyresrättsaktör utsedd till Sveriges bästa förvaltare

Fastighetsbranschens pris Kundkristallen har för tredje gången tilldelats SKB för sin höga service. Det är de boende som i denna nationella jämförelse, bedömer förvaltningskvalitén och utser vinnarna bland Sveriges privata och kommunala bostads- och fastighetsbolag.

SKB har fått första pris och utmärkelsen ”Högsta Serviceindex 2016” i klassen bostadsföretag med mellan 3 000 och 8 999 lägenheter.

Alla nominerade företag och vinnare i respektive kategori och storleksklass är utsedda av de boende själva som betygsätter faktorer som att ta kunden på allvar, trygghet, rent och snyggt och hjälp när det behövs.

- Vi jobbar hela tiden med ökad kundnöjdhet och våra kundmätningar används för att ända ner på kvartersnivå, finslipa alla detaljer, säger Claes Göthman, förvaltningschef SKB.

SKB genomför undersökningen vartannat år och resultatet har sedan 2006 blivit bättre vid varje mätning.

- Att gång efter gång nå högre resultat och bli bäst i klassen är fantastiskt roligt och ett bevis på att vårt arbete ger resultat, säger VD Eva Nordström.

Priset delades ut av AktivBo i samband med Benchmark Event den 9 februari på Berns salonger i Stockholm. SKB delar förstaplaceringen med AB Skövdebostäder.

SKB är en kooperativ hyresrättsförening med 88 000 medlemmar som bygger och förvaltar bostadsfastigheter i Stockholm. Föreningen grundades 1916 och firade 100-årsjubileum under 2016. Med sina nära 8 000 lägenheter är föreningen den största privata hyresrättsaktören på Stockholmsmarknaden. Kooperativ hyresrätt innebär i korthet att medlemmarna gemensamt äger samtliga lägenheter, som sedan hyrs ut till föreningens medlemmar. Föreningen är öppen för alla och lägenheterna förmedlas efter turordningsprincipen. För mer information besök www.skb.org.