Pressinbjudan tilll frukostseminarium: SKB presenterar senaste forsknings- och utvecklingsprogrammet inför ansökan

Svensk Kärnbränslehantering AB, SKB, lämnar den 30 september in sitt senaste program för forskning, utveckling och demonstration, Fud-program 2010, till Strålsäkerhetsmyndigheten, SSM. I programmet beskrivs bland annat den kunskapsbas som är en förutsättning för SKB:s ansökan om att få bygga ett slutförvar för använt kärnbränsle i Forsmark.

Forskningsprogrammet kommer att presenteras vid ett frukostseminarium torsdagen den 30 september.

Medverkar gör bland andra SKB:s forskningschef Peter Wikberg, projektledare för forskningsprogrammet samt experter inom ett antal forsknings- och utvecklingsområden.

Tid: Torsdagen den 30 september kl 09.00 till ca 10.00 (frukost finns från kl 08:30).
Plats: SKB:s huvudkontor, Blekholmstorget 30, Stockholm

Föranmälan sker via e-post press@skb.se alternativt telefon 08-459 85 27.

Jessica A Otterstål, pressinformatör SKB, 08-459 85 27, 070-242 07 27

• Vetenskap, teknik