Boka nästa sommars resa med Ving redan nu

Boka nästa sommars resa med Ving redan nu

Suget efter sol- och badresor är väldigt stort och flygen är helt fullbokade den närmaste tiden. Men redan nu finns möjlighet att solsäkra en vecka eller två till nästa år. Vings resor till sommaren 2018 finns bokningsbara på Ving.se. Bland dem Vings direktflyg från Skellefteå Airport till den populära semesterön Mallorca.

De som redan idag vill försäkra sig om en semesterresa till nästa sommar kan boka sin resa på Ving.se till Mallorca, där Ving erbjuder 21 resmål, från Skellefteå Airport. Sommaren är den period då allra flest väljer att resa på semester, inte minst barnfamiljerna. Eftersom boendet blir allt viktigare, ofta viktigare än själva resmålet, gäller det att vara ute i god tid för att få de bästa rummen och de mest efterfrågade hotellen.

– Allt fler av våra resenärer väljer något av våra hotellkoncept som är unika för Ving och som särskiljer oss från våra konkurrenter. Det är också de hotellen som bokas allra tidigast eftersom man vill försäkra sig om att få precis den semester man önskar. Att kunna flyga från sin lokalflygplats är uppskattat och vi är glada att kunna erbjuda flyg från Skellefteå Airport, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

– Vi är jätteglada att Ving fortsätter att flyga till Mallorca från Skellefteå. Ving är ett starkt varumärke och Mallorca ett populärt resmål som vi är stolta att kunna erbjuda våra resenärer. Genom att resa från Skellefteå Airport blir charterresan dessutom kostnadseffektiv eftersom vi erbjuder möjlighet till gratis parkering, säger Robert Lindberg, VD Skellefteå Airport.

Vings program från Skellefteå sommaren 2018:

Mallorca: avresor lördagar under perioden 28/4 – 12/5.

Alla Vings resor till sommaren 2018 finns att boka på ving.se.

Skellefteå Airport är Västerbottens näst största flygplats med ett strategiskt läge mellan Luleå och Umeå. Flygplatsen ägs av Skellefteå Kommun och har cirka 300 000 resenärer per år. Flygplatsen erbjuder reguljärflyg med upp till åtta dagliga avgångar till Arlanda. Chartertrafik erbjuds till Gran Canaria, Mallorca, Rhodos, Kreta, Turkiet, Österrike samt Kroatien.