Skeppsviken Bygg i Göteborg AB utser Davor Sinik till ny VD

Pressmeddelande   •   Jun 11, 2019 06:00 CEST

Davor Sinik tillträder som VD för Skeppsviken Bygg i Göteborg den 1 juli 2019

Den positiva utvecklingen för Skeppsviken under 2018 har givit huvudägarna energi och resurser att satsa för framtiden.

Ett starkt bokslut 2018 följs av en ledningsförstärkning för Skeppsviken Bygg i Göteborg AB där Davor Sinik utsetts till ny VD.

Davor lämnar närmast sin tjänst som regionchef för Speciella projekt på Serneke, där han också de senaste nio åren varit en del av ledningsgruppen för Serneke Bygg AB.

Davor tillträder sin tjänst 1 juli.

- Jag tilltalas av det genuina engagemanget, handlingskraften och långsiktigheten hos Skeppsviken. Dessutom ser jag fram emot att tillsammans med mina medarbetare göra Skeppsviken till en självklar, långsiktig och stark aktör på byggmarknaden i Storgöteborg, säger Davor.

- Efter ett grundligt rekryteringsarbete är vi mycket nöjda med att kunna presentera ett rutinerat tillskott som innebär betydande kraft i bolagets vidare marknadsarbete och organisationsbygge. Vi ser verkligen fram emot att följa utvecklingen framöver, säger huvudägarna, Martin och Eric Larsson.

Göteborg 2019-06-11

Skeppsviken Bygg & Fastighet AB

För frågor om rekryteringen, kontakta vår koncernchef Martin Larsson, martin.larsson@skeppsviken.se, 010-498 42 21

För frågor om bokslutet 2018, kontakta vår ekonomichef Jan-Allan Klang, jan-allan.klang@skeppsviken.se, 010-498 42 25

Skeppsviken Bygg & Fastighet AB är en västsvensk bygg- och fastighetskoncern grundad 1992. Bolagen utgår från kontor i Skövde och Göteborg. 2018 omsatte verksamheterna totalt ca 585 Mkr och sysselsatte ca 110 medarbetare. Vår verksamhet är en ständig resa mot platser där människor trivs och utvecklas. Följ med oss på vägen dit!

Kommentarer (0)

Kommentera