Nightly Lip Treatment från Dermalogica.

Dermalogica introducerar Nightly Lip Treatment

Säg godnatt till läpplinjer. Nightly Lip Treatment slätar ut fina linjer och vårdar läpparna medan du sover.

När vi åldras blir läpplinjer och skrattlinjer mer framträdande. Läpparna har inget skyddande hornlager och heller ingen naturlig produktion av fett och fukt. Den enda naturligt återfuktande substansen för läpparna är saliv. Nackdelen är att saliv torkar ut de naturliga fetterna från huden runt läpparna. Fukt dunstar också mycket lättare från läpparna vilket leder till uttorkning och så småningom fina linjer runt läppkonturen.
Andra faktorer som ytterligare påskyndar hudåldrandet: UV-strålar som skadar det spänstgivande kollagenet. Rökning. Väder och vind som torkar ut. Samt extra hållbara läppstift eller starka rengöringar som absorberar fukt från läpparna.

Nu lanserar Dermalogica Nightly Lip Treatment: en läppbehandling som förbättrar spänst, struktur och fukthalt. Då kroppen går in i ett återställande och reparerande läge på natten när man sover, är Nightly Lip Treatment framtagen för att användas då.

• Indiskt gentian-extrakt stimulerar cellförnyelse, förtjockar epidermis och slätar ut.
  • Volymökande komplex förbättrar fukthalten och boostar läpparnas volym vilket gör att linjer och rynkor inte blir  lika framträdande.
  • Sheasmör, äppleextrakt och hyaluronsyra återfuktar på djupet.

Nightly Lip Treatment finns tillgänglig hos professionella hudterapeuter och återförsäljare runt om i landet. Se även www.dermalogica.se.

Distributör för Dermalogica i Sverige är Skin Concept AB. www.skinconcept.se, 08-545 787 40.