Dermalogica lanserar SkinPerfect Primer

Huden påverkas dagligen av inre och yttre faktorer som leder till förtida hudåldrande. Det visar sig i huden som förlorad spänst, fina linjer och ojämn pigmentering. Nu lanserar Dermalogica SkinPerfect Primer SPF30 som förenar den avancerade tekniken bakom AGE smart®-systemet med en elegant primer. SkinPerfect Primer ger perfekt hudyta och gör att makeupen sitter bättre och längre.

SkinPerfect Primer suddar gränsen mellan hudvård och makeup genom att förena tre egenskaper som ger perfekt hy:
1) jämn hy med lyster
• Silikoner jämnar ut huden och ger den en sammetslen yta.
• Pärlpuder och naturliga mineralfärger verkar pigmenthämmande och ger diskret lyster vilket förstärker intrycket av en perfekt hudyta.

2) osynligt UV-skydd
Ett modernt solskydd ger ett bredspektrigt UVA- och UVB-skydd.

3) avancerad hudvård
Liksom övriga AGE smart®-produkter innehåller SkinPerfect Primer SPF30 avancerade ingredienser som motverkar fina linjer och rynkor:
• Pärlpuder verkar pigmenthämmande och stimulerar cellförnyelse.
• Peptider boostar kollagenproduktion.
• Vitt te skyddar mot fria radikaler.
• Sojaprotein verkar antiinflammatoriskt.
• Hyaluronsyra återfuktar och verkar utslätande.

Användning: Applicera över mjukgörare, före foundation eller concealer. SkinPerfect Primer kan även bäras ensam utan annan makeup.

Försäljningspris: 475 kr.
SkinPerfect Primer lanseras oktober 2012. För mer information om produkten eller om Dermalogicas övriga sortiment kontakta Katrin Nyman, pressansvarig. Tel: 08-545 787 40. Email: katrin.nyman@skinconcept.se

Om Dermalogica:
Dermalogica grundades 1986 med övertygelsen om att rätt hudvård är en viktig del av en hälsosam livsstil - huden ser allra bäst ut när den mår som bäst. Med Dermalogicas unika hudanalys Face Mapping skräddarsys produktrekommendationen efter kundens behov. Dermalogicas produkter är utvecklade av The International Dermal Institute, världens ledande utbildningsinstitut för professionella hudterapeuter.

Dermalogica finns på SPA-anläggningar, hudvårdscenter, Åhléns City (Stockholm och Göteborg) PUB samt NK. Se även dermalogica.se eller dermalogica.com.

Skin Concept AB är generalagent i Sverige för varumärkena Dermalogica och Jane Iredale - the Skin Care Makeup.