Stress Positive Eye Lift

En ny syn på stress: Dermalogica lanserar Stress Positive Eye Lift

Nya Stress Positive Eye Lift är en fusion mellan ögoncreme och mask som omedelbart ger en kylande känsla och en lugnande, utslätande effekt. Lanseras: april 2017. Ca.pris: 735 kr.

Stress förknippas oftast med att ha mycket att göra eller att man konstant upplever att man kämpar mot klockan och vill hinna med allt på kort tid. Men stress kan också vara din osynliga kraft som får dig att våga, att orka och att engagera dig. Den här formen av positiv stress kallas för eustress (från grekiskans prefix eu- som betyder ”bra”) och definieras av en hälsosam respons i kroppen när vi upplever att vi når våra mål, klarar av uppgifter eller annat som ger oss en positiv känsla av tillfredsställelse. Eustress kan vara motiverande, få oss att fokusera och även förbättra vår prestation.

Dessa nya rön* har fått hudexperterna på Dermalogica att titta närmare på hur vi med hjälp avancerade produkter kan stötta huden även under de mer krävande stunderna i livet. Nya ögonprodukten Stress Positive Eye Lift är en snabbverkande produkt som omedelbart känns kylande, lugnande och utslätande.

Fröextrakt från vild indigo reducerar intrycket av mörka ringar och boostar lyster.
Extrakt från havsvatten och arktiska alger verkar svullnadsdämpande och utslätande på fina linjer och påsar under ögonen.
Jästextrakt verkar spänst- och fuktgivande. Är utslätande och ger en liftingkänsla.
Hyaluronsyra i en mix av olika molekylstorlekar binder fukt i överhudens olika lager.
Diglukosyl-gallussyra samverkar med hudytans mikroflora av bakterier för att stärka hudens barriärfunktion.

Användning:
Applicera ett generöst lager på väl rengjord hud, med hjälp av den svala metallapplikatorn. Låt verka 3-5 minuter. Massera in resterande produkt eller avlägsna försiktigt överflödet med en lätt fuktad kompress.
Använd vid behov för en snabb boost, eller dagligen för att motverka tecken på kronisk stress.
Stress Positive Eye Lift finns hos auktoriserade återförsäljare april 2017.

*Källor:
- Does the perception that stress affects health matter? – Keller, Litzelman, Wisk, Maddox, Cheng, Creswell, and Witt 2012, University of Wisconsin
- Mind over Matter: Reappraising Arousal Improves Cardiovascular and Cognitive Responses to Stress – Jamieson, Nock, and Mendes, 2012, Harvard University
- Giving to others and the association between stress and mortality – Poulin, Brown, Dillard, and Smith 2013, University at Buffalo.

Dermalogicas produkter är utvecklade av The International Dermal Institute, världens ledande utbildningsinstitut för professionella hudterapeuter. Skin Concept AB är generalagentur i Sverige för Dermalogica. Kontakta Skin Concept AB, 08-545 787 40, eller besök dermalogica.se för närmaste återförsäljare.