jane iredale på Parelle i Ulricehamn!

Hudvårdande mineralmakeup på Parelle i Ulricehamn!

jane iredales filosofi är att den vackraste makeupen är en sund hud. Därför är makeupen ett komplement till din professionella hudvård. Makeupen är fri från artificiella färg- och parfymämnen, kemiska konserveringsmedel och tilltäppande mineraloljor. För att förstärka effekten av mineralernas hudvårdande egenskaper innehåller produkterna vitaminer och antioxidanter som stärker hudens skydd mot fria radikaler och yttre miljöpåverkan.

Samtliga produkter som jane iredale -the Skin Care Makeup utvecklar är:

• dermatologiskt testade
  • icke-irritativa
  • allergitestade
  • hypoallergena

Om Parelle
Parelle är Sveriges största fristående kosmetikkedja, många med egna hudvårdssalonger. Kedjan startade 1962 och har en lång tradition. Idag har kedjan 20 butiker, från Boden i norr till Ystad i söder.
Varje butik har en lokal ägare, som engagerat driver butiken. Sortimentet kan variera från ort till ort, men tonvikten ligger på de välkända kvalitetsmärkena inom hudvård, makeup och doft. På Parelle kan de sitt sortiment, är experter på hudvård, genomgår kontinuerlig utbildning och kan erbjuda olika typer av tjänster, bl a makeuprådgivning och ögonbrynsplock. Många butiker har dessutom ett brett utbud av olika behandlingstyper. Parelle Cosmetics är Ditt självklara val om Du vill träffa kunnig personal och få bra service!

Skin Concept AB är generalagentur i Sverige för varumärkena Dermalogica och jane iredale - THE SKIN CARE MAKEUP.