jane iredale – THE SKIN CARE MAKEUP firar 20 år!

”Jag startade med Amazing Base, och med den ett helt nytt begrepp av mineralmakeup. Nu firar vi denna milstolpe av nyskapande genom att fortsätta leverera personlig makeup som är lika vacker på huden som den är hudvårdande. Och jag vet att de följande 20 åren kommer att bli ännu mer fantastiska!” - Jane Iredale.

I år fyller jane iredale – THE SKIN CARE MAKEUP stolt 20 år och lyfter fram den stora insatsen varumärket har gjort för mineralmakeup globalt med innovativa produkter som gjort stor skillnad för branschen. Grundaren Jane Iredale kommer även att äras med 2014 ISPA Visionary Award på den årliga ISPA Conference & Expo för sitt framsynta och fantastiska arbete.

Under 20 år har pionjären inom mineralmakeup; Jane Iredale skapat produkter som håller högsta kvalitet samt uppfyllt målet att stärka kvinnors självkänsla med hjälp av makeup som betonar personlig och naturlig skönhet kombinerat med hudvård. När den allra första produkten Amazing Base kom 1994 ändrades synen på makeup i branschen eftersom det nu fanns makeup som prioriterade hudhälsan. Sedan dess har Jane fortsatt att förse kvinnor över hela världen med produkter som stärker dem med budskapet om en naturlig makeup.

jane iredale mineralmakeup finns på kliniker, spa och hudvårdscenter i 43 länder. Det är en komplett makeupserie med övertygelsen att den vackraste makeupen är en sund hud.

Om jane iredale
Vår filosofi är att den vackraste makeupen är en sund hud. Därför är jane iredale – THE SKIN CARE MAKEUP en förlängning av din professionella hudvård. Våra mikroniserade mineraler består av koncentrerade pigment som har en unik sammansättning av olika partikelstorlekar. Denna avancerade makeup är fri från artificiella färg- och parfymämnen, syntetiska konserveringsmedel och tilltäppande mineraloljor. För att förstärka effekten av mineralernas hudvårdande egenskaper är produkterna berikade med vegetabiliska oljor, vaxer och extrakt. Vitaminer och antioxidanter stärker hudens skydd mot fria radikaler och yttre miljöpåverkan. Samtliga produkter som jane iredale – the SKIN CARE MAKEUP utvecklar är:
• dermatologiskt testade
• icke-irritativa
• allergitestade
• hypoallergena

Skin Concept AB är generalagentur i Sverige för varumärkena Dermalogica och jane iredale - THE SKIN CARE MAKEUP.