Nyhet: Smooth Affair Facial Primer & Brightener

Nu lanserar jane iredale - the Skin Care Makeup Smooth Affair™ Facial Primer & Brightener. Smooth Affair är en primer med välgörande botaniska extrakt. En silkeslen gelformula jämnar ut hudtonen, minimerar fina porer och linjer och återfuktar huden. Smooth Affair ger omedelbart extra lyster och gör att makeupen sitter bättre och håller längre.

Produktegenskaper:
• Extrakt av grapefrukt ger extra lyster, gör att porer ser mindre ut och att fina linjer jämnas ut. Tonar dessutom ut pigmenteringar.
• Extrakt av äpple innehåller antioxidanter som exfolierar och förfinar – hudytan blir mjuk och jämn.
• Extrakt av grönt och vitt te samt bidrottninggelé innehåller antioxidanter och lugnar känslig hud.
• Kokosnöt mjukgör.
• Aloe vera lugnar huden.
• Algextrakt motverkar fuktförlust och stramar upp huden.
• Extrakt av olivolja stimulerar hudytans cellförnyelse.
• Kaprifolextrakt renar huden.
• Icke-komedogen, hypoallergen, känslighetstestad, kliniskt testad och dermatologiskt testad.

Användning: Applicera över mjukgörare, före foundation eller concealer. Kan även bära ensam utan annan makeup.

Försäljningspris: 475 kr. Smooth Affair lanseras oktober 2012.

För mer information om Smooth Affair och övriga produkter från jane iredale kontakta Katrin Nyman, pressansvarig. Tel: 08-545 484 40. Email: katrin.nyman@skinconcept.se

Skin Concept AB är generalagent i Sverige för varumärkena Dermalogica och Jane Iredale - the Skin Care Makeup.

jane iredale - the Skin Care Makeup är en mineral-makeupserie som grundades år 1994 i Berkshire, USA. Grundare och VD är Jane Iredale. Hon är av den fasta övertygelsen att makeup ska vara lika välgörande för huden som estetiskt tilltalande. Istället för att anpassa sig efter de senaste modetrenderna vill Jane Iredale framhäva bärarens naturliga skönhet och personlighet. Detta har medfört internationell framgång. Jane Iredale finns idag i över 40 länder.

I Sverige finns jane iredale på hudvårdscenter, Åhléns City (Stockholm och Göteborg), PUB samt NK. Se även janeiredale.se samt janeiredale.com.