Skincity bryter tabut kring dålig självkänsla kopplad till hud och hyllar oretuscherat och osminkat

Skincity bryter tabut kring hudproblem under temat "This is Skin"

Det är dags att göra slut med dålig självkänsla kopplad till din hud! Huden är vacker trots små skavanker och hudtillstånd som vi normalt försöker motarbeta, som rosacea, acne och pigmenteringar, kan faktiskt också vara en del av en hälsosam hud. Skincity kommer därför under månaden mars med sitt tema "This is Skin" att helt fokusera på riktig hud – oretuscherad och osminkad för att ge en så verklig bild som möjligt av hur en hälsosam hud kan se ut.

Vi vill genom detta tema belysa att ingen av oss har en perfekt hud, inte ens vi som jobbar med hudvård dagligen. Även vi är människor med olika genetiska förutsättningar och livsstilar som tillsammans påverkar vår hud både positivt och negativt. Oavsett hur just din hud ser ut så vill vi att du ska kunna känna dig stark och fin, säger Elin Damlin, Hudterapeut på Skincity.

#ThisIsMySkin

Trots att en ny era av kroppspositivism så smått börjar ta fart i media, så är det fortfarande många som lider av dålig självkänsla där huden många gånger spelar en stor och avgörande roll. Dagens kroppsideal med retuscherade bilder i sociala medier ger en felaktig föreställning av en perfekt yta.

Skincity vill med sitt tema ”This is skin” visa en verklig bild av olika hudtyper och hudtillstånd och samtidigt uppmuntra sina kunder och följare att själva dela sina bilder under hashtagen #ThisIsMySkin i sociala medier för att bryta tabut och skapa en positiv känsla kring huden.

Vårt erbjudande till våra kunder är oförändrat - vi bygger en relation med dig och din hud där resultatet är i fokus. Vi sätter upp en hudvårdsplan med passande produkter där kunden själv avgör vilken grad av stöttning och uppföljning hon eller han önskar under resan. Vi jobbar med rådgivning och hjälp med hudvårdsrutinen för att få bukt med en obalanserad hud. Äkta hud är för oss det vackra - inte nödvändigtvis en perfekt hud, avslutar Elin Damlin.